Průzkum: Reklama v online videu je výrazně účinnější než v televizi

O polovinu větší schopnost vybavit si inzerované sdělení nebo značku, skoro dvojnásobný podíl kladných přijetí a celkově znatelně hlubší dopad na vnímání značky. Tím vším se podle studie společnosti Nielsen může chlubit reklama v televizních pořadech vysílaných na internetu ve srovnání s klasickou televizní reklamou. Video v podobě krátkých klipů i celých televizních pořadů přitom pravidelně sledují tři čtvrtiny internetové populace (konkrétně 72 procent v USA). I díky tomu loni přes celkový pokles výdajů na reklamu vzrostly investice do inzerce prostřednictvím online videa o více než 40 procent a při pohledu na následující čísla se ani není čemu divit.

 

Srovnání účinnosti online videa a televize v jednotlivých kategoriích

Takto velké rozdíly ve vnímání reklamy se podle autorů studie dají vysvětlit především odlišným fungováním diváka v obou prostředích. Při sledování internetového videoobsahu jsou lidé pozornější a více zaujatí, což je mimo jiné dáno jejich celkově aktivnější rolí v online prostředí. Významným faktorem je také omezená možnost přeskočit reklamu ve srovnání s tolik populárním televizním „zappingem“ i výrazně menší zahlcenost mnoha různými spoty.

Televize nebo internet? Obojí!

Nielsen zároveň zdůrazňuje, že celá věc rozhodně nestojí v opozici televize kontra internet a ideálem má být naopak spojení velkého dosahu televize s vysokou účinností internetu. Ostatně právě běžné televizní reklamy následně uzpůsobené pro online účely údajně dosahují vůbec nejlepších výsledků. Obzvláště účinná je reklama v online videu při posilování efektů klasické televizní kampaně. Jak ukazuje následující graf, výsledky spojení obou metod se zdají být velice slibné.

 

Zvýšení účinnosti při souběžném využití obou kanálů

Za pozornost stojí také fakt, že podle nedávného výzkumu od comScore se internetoví diváci televizních pořadů necítí inzercí nijak zvlášť zahlceni. Zatímco v současnosti se reklamní vytíženost pohybuje kolem čtyř minut na hodinu videa, lidé by bez velkých problémů snesli o 50 až 75 procent více, tedy šest až sedm minut. A asi není důvod příliš pochybovat o tom, že se toho také jistě brzy dočkají.

Via MV