Průzkum: 87 procent lidí nechce platit za online služby

Pouhých 13 procent obyvatel Spojených států a šestnácti evropských zemí je podle studie společnosti GFK Group, která se dotazovala téměř 17 tisíc lidí, ochotno platit za online služby. Že lidé za něco nechtějí platit, to samozřejmě samo o sobě není zrovna objevné zjištění. Kdo z nás by také dobrovolně platil, kdyby nemusel. Bližší pohled na výsledky však přesto přináší několik užitečných zjištění.

Reklama? To vadí!

Poměrně velká část uživatelů internetu by například chtěla obsah webu dostupný nejen zdarma, ale také zcela bez reklam. Takových lidí byla celá třetina a například ve Španělsku a ve Francii to bylo dokonce 54 a 50 procent dotazovaných. Přestože tedy internetová reklama není tolik ofenzivní jako třeba ta televizní, protože přímo nenarušuje práci s médiem, i tak leží v žaludku překvapivě velké části populace. To pochopitelně není zrovna dobrá zpráva pro její dosah a účinnost.

Průzkum také přinesl zajímavé srovnání jednotlivých evropských zemí. Jak už to na starém kontinentu bývá, rozdíly dané národnostními hranicemi jsou značné. Například ve Švédsku je ochotna platit celá čtvrtina lidí, ve Velké Británii 18 procent, naopak ve východní Evropě je to jen 7 a ve Francii 8 procent lidí. Dobře si vedou také Spojené státy se 17 procenty potencionálně platících návštěvníků internetu. Podobné údaje mohou pomoci při cílení placených služeb, mezi něž v současnosti patří zejména hudba, video nebo zpravodajství.

Via NTV