Přicházejí zásadní změny ve výsledcích Googlu pro e-shopy

Do této doby byla služba Google Nákupy zcela zdarma a ve výsledcích vyhledávání např. v USA, ale i mnoha dalších zemích, již dávno je. Zadá-li zákazník název hledaného zboží, Google mu nabídne seznam obchodů, kde může zboží zakoupit a za jakou cenu. Google Nákupy jsou obdobou u nás již zavedených srovnávačů Zboží.cz nebo Heureka.cz.

Pro české prostředí by se dalo říci, že výše uvedená zpráva není zatím žádná zásadní změna. Google Nákupy u nás zatím rozšířené příliš nejsou (podle posledních dat klientů Effectix.com pokrývají 5 % přístupů z Google vyhledávače) a na placené výsledky jsme na podobných službách na Zboží.cz a Heureka.cz také zvyklí. Nicméně se jedná pouze o otázku času, než se tato služba významně rozšíří i v českém prostředí. Na rozdíl např. od Slovenska máme v Česku již plně lokalizovanou verzi této služby.

Čeští marketéři již dlouho vědí, že srovnávače zboží přinášejí e-shopům velké obraty a pro Google by to mohl být celosvětově velký zdroj příjmů. Podle odhadů společnosti ChannelAdvisor by se mohlo jednat minimálně o 250 milionů dolarů ročně v podobě navýšení příjmů pro Google.

Kromě zpoplatnění tohoto modelu však Google zveřejnil i další zajímavý krok – zavede označení „Google Trusted Stores“. Dalo by se říci, že Google začne obchody ve svém vyhledávání označovat stylem „doporučujeme nakupovat“.

Google Nákupy se stanou v brzké době v České republice zajímavým zdrojem příjmů pro e-shopy. O jejich nasazení do výsledků ve vyhledávání se hovoří už od loňského roku a po jazykové lokalizaci do češtiny se dá usuzovat, že to bude v řádu měsíců. Google Nákupy pak mohou mít větší podíl v návštěvnosti e-shopů, než Zboží.cz od Seznam.cz.

 

Autorem je David Bauckmann, technický ředitel Effectix.com, který neustále sleduje dění na poli SEO, sociálních sítí a jejich světových trendů a nebojí se o tom informovat.