Podívejte se na povedenou vizualizaci se žhavými dotazy z Googlu

Google Trends coby služba, přes kterou je možné sledovat trendy ve vyhledávání na Googlu, již existuje pěkně dlouho. Nyní k ní ale přibyla zajímavá vizualizace, která odhaluje, co lidé nejčastěji hledají právě teď.

Koncem měsíce května Google představil nové tabulky shrnující nejčastější vyhledávání podobným způsobem, jako již tradiční celoroční Google Zeitgeist, ovšem s jedním rozdílem – Top Charts jsou organizovány po měsících, a to od současnosti až zpátky do roku 2004. Tabulky najdete pro více než 40 kategorií, od herců, zvířat a atletů až po whiskey (chybí ovšem rumy, což na alkoholové frontě budeme Googlu odpouštět jen velmi těžko). Zjistit lze třeba to, že z hudebníků byl na Googlu letos v květnu nejpopulárnější Justin Bieber, například v květnu 2004 ovšem byl ještě příliš mladý a tak tehdy vedla Lindsay Lohan. Tabulky lze kromě pro měsíce zobrazit i pro zahrnuté roky jako celek.

Kromě těchto tabulek ale Google představil ještě jednu zajímavost, která širší mediální pozornosti v té době (podobně jako tabulky nejhledanějších) unikla. Jde o vizualizace aktuálních Google trendů, tedy nejhledanějších pojmů a hesel právě teď. Vizualizaci lze najít zde, a pokud se dobře podíváte na adresu URL, všimnete si, že obsahuje dvě čísla – počet řádků (nrow) a počet sloupců (ncol). Přepsáním těchto čísel lze nastavit počet políček, ve kterých se budou nejhledanější hesla na Googlu zobrazovat. To samé lze také nastavit v pravém horním rohu obrazovky přes objekt ve tvaru devíti čtverečků zobrazených v uskupení 3×3. Maximální počet řádků i sloupců je pět, maximální počet políček tak dělá rovných 25.

Jinak vizualizace funguje tak, že se každý termín na chvíli zobrazí v barevném poli, aby byl po čase nahrazen dalším. Pokud počkáte dostatečně dlouho, začnou se výrazy opakovat (je jich v každý moment jen několik desítek), pokud ovšem počkáte ještě déle, budou se průběžně zobrazované dotazy měnit s tím, jak se vyvíjí aktuální trendy. Všechna hesla reagují na proklik, po kterém vám Google dané vyhledávání automaticky provede a zavede vás na stránku výsledků. Trendující hesla jsou brána v úvahu nezávisle na svém jazyku, a tak snadno uvidíte i vyhledávací dotazy v jazycích, kterým nejenže nebudete rozumět, ale ani nedokážete číst jejich písmo.

Produktivně strávený čas sice od vizualizace nečekejte, jinak je to ale skvělý způsob, jak zjistit, co zajímá svět právě v tuto chvíli.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

I Brno má svůj flashmob, filharmonie “přepadla” návštěvníky Vaňkovky

Téměř padesátka brněnských filharmoniků odehrála na konci května guerillový koncert pro návštěvníky obchodního centra Galerie Vaňkovka. Že vám to uniklo? No, nám taky, ale nic si z toho nedělejte - video se totiž na internetu objevilo včera. Cílem tzv. flash mobu a virálního videa, které z něj vzniklo, je přilákat na koncerty Filharmonie Brno mladší posluchače.