Pentagon hledá profesionály na kontrolu sociálních médií

Až 42 milionů dolarů má podle New York Times odloženo stranou americký Pentagon pro externího dodavatele, který by mu pomohl s oblastí sociálních médií.

Pentagon si totiž uvědomuje, že sociální média nejsou jen nástrojem pro chatování s přáteli, pěstování virtuálního obilí a marketing, ale že jde o mocnou zbraň i z politicko-mocenského pohledu. V 37stránkovém dokumentu, který se sociálními médii a jejich potenciálem pro ozbrojené sbory zabývá, lze nalézt například popis situace, v níž se povedlo krizi na sociálních médiích zabránit, dle citace, pouze “štěstím a nesofistikovanými manuálními metodami”. Nejsou zmíněna žádná jména, nicméně šlo o situaci, při níž se sociálními médii šířila zpráva o místě pobytu jakési osoby a mezi lidmi se objevovaly hlasy po násilném zásahu; Pentagonu se je povedlo umlčet a násilí předejít, bez potřeby intervence mimo sociální média.

Pentagon nyní hledá někoho, kdo by byl schopen profesionálně sociální média monitorovat a stejně profesionálně také ovlivňovat, co se na nich děje. Hlavní metodou ovlivňování by mělo být vypouštění cílených dezinformací. Případní zájemci veškeré informace, včetně pravidel výběru, naleznou ve výše zmíněném dokumentu. Zajímavé je, že principiálně Pentagon zahraničního dodavatele nevylučuje, samozřejmě za předpokladu mlčenlivosti a splnění dalších podmínek vyplývajících z aplikovatelných právních předpisů.

Podobné zprávy se ostatně začínají objevovat stále častěji a psali jsme o nich už několikrát.

Via NYT

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Infografika: Internet v průběhu let

Jak se během let vyvíjel fenomén internetu, jednoho z nejzásadnějších lidských vynálezů posledních desítek let? A jak spolu s počtem připojených uživatelů rostl počet registrovaných domén, dostupných stránek, počet vyhledávání v Googlu a další ukazatele, které světovou informační síť definují?
Přečtěte si více

Ochrana soukromí v mobilních aplikacích podle EU dá firmám pořádně zabrat

Na konci února vydala evropská Pracovní skupina pro ochranu údajů podle článku 29 jedno ze svých pravidelných stanovisek. Stanovisko 2/2013 je ovšem zajímavé tím, že je prvním, které se komplexně zabývá ekosystémem mobilních aplikací. Co z něj vyplývá? Že všem, kdo v tomto ekosystému profesionálně působí, bude pokud jde o soukromí uživatelů v budoucnu pořádně horko.