Pentagon si totiž uvědomuje, že sociální média nejsou jen nástrojem pro chatování s přáteli, pěstování virtuálního obilí a marketing, ale že jde o mocnou zbraň i z politicko-mocenského pohledu. V 37stránkovém dokumentu, který se sociálními médii a jejich potenciálem pro ozbrojené sbory zabývá, lze nalézt například popis situace, v níž se povedlo krizi na sociálních médiích zabránit, dle citace, pouze “štěstím a nesofistikovanými manuálními metodami”. Nejsou zmíněna žádná jména, nicméně šlo o situaci, při níž se sociálními médii šířila zpráva o místě pobytu jakési osoby a mezi lidmi se objevovaly hlasy po násilném zásahu; Pentagonu se je povedlo umlčet a násilí předejít, bez potřeby intervence mimo sociální média.
Pentagon nyní hledá někoho, kdo by byl schopen profesionálně sociální média monitorovat a stejně profesionálně také ovlivňovat, co se na nich děje. Hlavní metodou ovlivňování by mělo být vypouštění cílených dezinformací. Případní zájemci veškeré informace, včetně pravidel výběru, naleznou ve výše zmíněném dokumentu. Zajímavé je, že principiálně Pentagon zahraničního dodavatele nevylučuje, samozřejmě za předpokladu mlčenlivosti a splnění dalších podmínek vyplývajících z aplikovatelných právních předpisů.
Podobné zprávy se ostatně začínají objevovat stále častěji a psali jsme o nich už několikrát.
Via NYT