Nový Google Market Finder a další nástroje pro startupy a malé firmy v roce 2020

Nový Google Market Finder a další nástroje pro startupy a malé firmy v roce 2020

Startupy a malé firmy mohly doposud pro plánování a rozvoj svého podnikání bezplatně využívat hned několik nástrojů od Google. Počínaje známými  Google Trends, Moje firma na Googlu a Chytré kampaně Google Ads, po méně známé jako Grow My Store, nebo Test My Site. Startupy, které mají ambici expandovat na mezinárodní trhy jistě potěší novinka Market Finder. Všechny ostatní nástroje, produkty, případové studie a novinky je možné sledovat na středoevropské verzi portálu Think with Google.

Nová služba Google Market Finder

Služba Market Finder byla poprvé uvedena na trh na konci roku 2017. Nyní je k dispozici v západní Evropě (Velké Británii, Francii, Německu, Irsku, Itálii, Španělsku, Portugalsku, Rakousku a Švýcarsku), ve střední a východní Evropě (Maďarsku, Polsku, Česku, Rusku, a Rumunsku), v severní Evropě (Nizozemí, Švédsku, Dánsku, Belgii, Norsku). Nástroj Market Finder zpracovává data ze všech významných globálních regionů. 

Podle Kim Spalding (Global Product Director, SMB Ads):  nabízí nová služba Market Finder vše, co startup a malá začínající firma pro mezinárodní růst potřebuje. 

Startupy a majitelé malých a středních firem mají většinou velmi dobré znalosti o zákaznících ve svém místě podnikání, o svém trhu. Horší to je však se znalostmi zahraničních trhů. Často také nevědí jak nové trhy efektivně najít. 

Ve vyhledávání nových trhů hrají roli kulturní rozdíly, nákupní trendy, zákony upravující export a platební možnosti v zahraničí. Podle výzkumu Google až 70 % středoevropských malých a středních firem nemá dostatečné informace, které by jim umožnily najít nové cílové trhy pro mezinárodní expanzi a 60 % uvádí, že mezinárodní marketing a provozní bariéry představují největší překážky pro úspěšné fungování jejich firmy v zahraničí.

Služba Market Finder od Googlu pomáhá startupům a malým firmám tyto překážky při expanzi do zahraničí překonat. Jedná se o platformu, která je firmám k dispozici zdarma, a která je provede všemi kroky při exportu zboží a služeb. Platforma čerpá z dat Googlu a dalších partnerských organizací. V tuto chvíli ještě není přeložena do češtiny, ale to se má v roce 2020 změnit.  

V interaktivním prostředí služby Market Finder si můžete vytvořit seznam potenciálních nových trhů a získat tak přesnější informace o daných zemích týkajících se například měsíčního vyhledávání produktů vašeho oboru, nebo populárních tržních trendů. Firmy díky tomu získají náskok při vytváření mezinárodní marketingové strategie. Služba jim také upřesní informace týkající se každodenního provozu: počínaje péčí o zákazníky, přes platby, až po právní úpravy a obchodování na daných trzích.

KeelCraft electric boat - speedboat - watercraft Czechia Prague

Nástroj jsme vyzkoušeli na českém startupu KeelCraft (výrobci luxusních elektrických lodí – člunů). Postupovali jsme ve 3 krocích: 

Google Market finder - Keelcraft - electric boat 1

  1. 1. krok: Zadali jsme do vyhledávacího pole webovou stránku startupu KeelCraft. Nástroj dokáže, podle obsahu webových stránek rozeznat obor vašeho podnikání. Doporučujeme však zkontrolovat a zadat nejvhodnější obory podnikání ručně. Následně vám nástroj vyjede 3 největší a nejvhodnější trhy na základě měsíčního přehledu vyhledávání na Google, demografických údajů a dalších informací, které představují jednoznačné ukazatele a poskytují kvalitní vhled do tržního potenciálu dané země.

Google Market finder - Keelcraft - electric boat 2

Dále určitě doporučujeme se do nástroje přihlásit. Následně se vám odkryjí další trhy s podrobnějšími informacemi.  

Google Market finder - Keelcraft - electric boat 3

  1. 2. krok: U vybraného trhu si rozklikněte tlačítko MORE DETAILS. Rozevře se vám 6 segmentů, která vám pomohou při tvorbě strategie. 

Google Market finder - Keelcraft - electric boat 5

  1. 3. krok: Ponořte se více do detailu. Najdete zde od obecných informací typu – Počet žijících obyvatel, Průměrný věk obyvatel až po informace konkrétnější typu – Měsíční počet vyhledávání zadané kategorie, nebo Průměrnou cenu za klik na reklamu v dané zemi a kategorii.   

Google Market finder - Keelcraft - electric boat 6

Google Market finder - Keelcraft - electric boat 8

Google Market finder - Keelcraft - electric boat 9

Je potřeba si vybraná data podrobněji projít, případně zagooglovat více do detailu a před expanzí zpracovat business plán. 

Google Market finder - Keelcraft - electric boat 11

V Google doufají, že za pomoci těch správných nástrojů a bezplatné podpory, které zprostředkovávají pomocí nástrojů, jako jsou např. Market Finder, nebo školení v Google digitální garáži se podaří významně omezit překážky, které firmám brání v mezinárodní expanzi. 

Diskuze k článku