Nová studie ukazuje změny v chování online spotřebitelů

Tuto svojí poslední studii provedla a zveřejnila americká firma specializující se na průzkumy trhu, Penn, Schoen & Berland Associates, Inc. ve spolupráci s online žurnálem zaměřeným na e-komerci a online trh. Dle jejich závěrů se celá řada spotřebitelů přesunula z kamenných obchodů do světa e-shopů a výhodných koupí na internetu. S tím značně roste i do dnešní doby ne tolik početná skupina zákazníků, která vedle skupiny hledajících bezkonkurenčně nejnižší ceny na internetu, vyžaduje i další přidané hodnoty: jmenovitě kvalitu, výhodnost a časovou nenáročnost.

Pro správné pochopení – řeč není pouze o výrobcích a zboží jako takovém, ale též o poskytovaných službách a to jak těch na síti, tak v běžném životě. Hospodářská recese, ač se nás mnohé ekonomické autority snaží přesvědčit o opaku, neustále trvá,  a tak zákazníci nadále šetří a bedlivě promýšlejí, za co své peníze utratí. Přesto se jejich chování mění a již nejde o pouhé „lovce nejnižsích cen“. Řečeno slovy klasika, dnes více než kdy jindy vyžadují co „nejvíce muziky za málo peněz“ a potřebují mít pocit, že z nabídky na trhu si vybrali opravdu tu nejvýhodnější v poměru kvalita / cena.

Nejde již jen o cenu, ale o komplexní přístup k zákazníkovi

V číslech tato studie jasně říká: 72 % těchto zákazníků vyhledává nejlepší nabídku nezávisle na značce. 51 % z nich potřebuje nějaký stimul ke svému nákupu a 63 % si za uplynulý rok zakoupilo nějaký produkt online díky speciální nabídce, ačkoli by tak normálně neučinili. A vybízejí obchodníky k činům. Rozšířit a učinit více rozmanitými své partnerské programy s jinými společnostmi, díky čemuž si mohou navzájem rozšířit okruh zákazníků, pokud budou jejich nabídky založeny na opravdu výhodných a lákavých nabídkách zboží a služeb. Jako nutnost se tak jeví získání zpětné vazby od svých zákazníků, co doopravdy požadují a očekávají a být s nimi v těsném kontaktu.

Další údaje ukazují, že 68 % všech spotřebitelů na síti vybírají produkty v závislosti na speciálních akcích či výhodných poukázek v rámci partnerských programů. 47 % z nich preferuje nyní nákup po síti než v běžných obchodech a celých 22 % plánuje nakoupit více zboží online neř tomu tak bylo v roce posledním. Obchodníci by se proto měli zaměřit na online prodej a nabídku svých služeb, vymezit se natrhu skrzeva opravdu hodnotné nabídky – výhodné jak v ceně, tak i kvalitě a svých zkušenostech. A taktéž pomocí budování značky online, přehledné prezentaci na svých webových stránkách a přímému přístupu k zákazníkovi, a to i přes sociální média.