Neuvěřitelný obrat Applu na iPhone aplikacích

To dělá ročně částku zhruba 2,5 miliardy. Pro zajímavost, Apple uvádí, že přes iPhone Store bylo od jeho vzniku staženo něco přes 1,5 miliardy aplikací. V porovnání s tím působí trochu smutně čísla konkurenčního Androidu, kde se obrat pohybuje okolo 5 milionů dolarů měsíčně. Tyto čísla se ale velmi pravděpodobně budou zvyšovat s tím, jak bude v oběhu přibývat přístrojů. Kupříkladu Motorola představí 10. září nový Android handset.

Statistika chování uživatelů v kombinaci s dotazníkem

AdMob vytváří svoje statistiky na základě chování uživatelů v aplikacích a na stránkách v jeho reklamní síti. V červenci pak navíc tyto data kombinoval s průzkumem mezi tisícovkou uživatelů přístrojů iPod, iPhon a Android. Nejenže se mu tak povedlo zmapovat pozici Applu, ale také konkurenčního Androidu.

Proč takový důraz zrovna na iPhone? Podle výsledků, které má AdMob k dispozici, drží iPhone se 60 procenty prvenství v množství používaných přístrojů. Za ním následuje Research in Motion se 13 a pak teprve Android s 12 procenty.

Další zajímavá čísla

– každý uživatel iPhonu nebo Androidu stáhne měsíčně v průměru 10 nových aplikací, z toho 8 zdarma; u iPod touch je to 18, z toho zdarma 16

– skoro 50% uživatelů iPhone a 40% uživatelů iPod stáhne měsíčně minimálně jednu placenou aplikaci; u Androidu je to 19%

– polovina uživatelů tráví u aplikací alespoň 30 minut denně, a skoro čtvrtina více než 2 hodiny, tato čísla jsou u všech skupin uživatelů stejná

A závěr? Lidé rádi utrácejí za nové aplikace pro své smartphony, nejraději potom za ty, které si nejdřív mohou zdarma vyzkoušet.