To dělá ročně částku zhruba 2,5 miliardy. Pro zajímavost, Apple uvádí, že přes iPhone Store bylo od jeho vzniku staženo něco přes 1,5 miliardy aplikací. V porovnání s tím působí trochu smutně čísla konkurenčního Androidu, kde se obrat pohybuje okolo 5 milionů dolarů měsíčně. Tyto čísla se ale velmi pravděpodobně budou zvyšovat s tím, jak bude v oběhu přibývat přístrojů. Kupříkladu Motorola představí 10. září nový Android handset.
Statistika chování uživatelů v kombinaci s dotazníkem
AdMob vytváří svoje statistiky na základě chování uživatelů v aplikacích a na stránkách v jeho reklamní síti. V červenci pak navíc tyto data kombinoval s průzkumem mezi tisícovkou uživatelů přístrojů iPod, iPhon a Android. Nejenže se mu tak povedlo zmapovat pozici Applu, ale také konkurenčního Androidu.
Proč takový důraz zrovna na iPhone? Podle výsledků, které má AdMob k dispozici, drží iPhone se 60 procenty prvenství v množství používaných přístrojů. Za ním následuje Research in Motion se 13 a pak teprve Android s 12 procenty.
Další zajímavá čísla
– každý uživatel iPhonu nebo Androidu stáhne měsíčně v průměru 10 nových aplikací, z toho 8 zdarma; u iPod touch je to 18, z toho zdarma 16
– skoro 50% uživatelů iPhone a 40% uživatelů iPod stáhne měsíčně minimálně jednu placenou aplikaci; u Androidu je to 19%
– polovina uživatelů tráví u aplikací alespoň 30 minut denně, a skoro čtvrtina více než 2 hodiny, tato čísla jsou u všech skupin uživatelů stejná
A závěr? Lidé rádi utrácejí za nové aplikace pro své smartphony, nejraději potom za ty, které si nejdřív mohou zdarma vyzkoušet.