Nejvíce času stále uživatelé tráví s contentem

Podle výsledků nejnovější studie Internet Activity Index, za kterou stojí mezinárodní Asociace online vydavatelů (OPA) tráví stále internetová populace nejvíce času na obsahových webech. Oproti roku 2003, kdy OPA vydala první Internet Activity Index, tráví uživatelé na obsahových webech dokonce ještě více času.

  • V procentech: letos tvoří content 42% času, který uživatelé stráví v průměru měsíčně online, v roce 2003 to bylo pouze 34%.
  • V číslech: v roce 2003 strávili uživatelé s contentem 3 hodiny a 42 minut, letos 6 hodin a 58 minut

Sociální sítě měří Internet Activity Index teprve od loňského roku. Letos tedy podle OPA tráví v průměru uživatelé na sociálních sítích 3 hodiny a 1 minutu, což znamená v celkovém sharu 13% veškeré aktivity, kterou uživatel stráví online. V kategorii samozřejmě není jenom Facebook, ale i všechny ostatní sociální sítě, ale přesto: srovnejte sami s posledními čísly z Facebooku, která říkají, že průměrně uživatel stráví s Facebookem každý měsíc 5 hodin a 46 minut (více například na Mashable).

Oproti roku 2003 nejvíce procentuelně propadla kategorie „Communications“, do které spadají především e-maily a IM služby (ICQ, MSN Messenger, apod.) – o 41%.

  • V procentech: letos tvoří komunikace 27% času, který uživatelé stráví online, v roce 2003 to bylo 46%
  • V číslech: v roce 2003 strávili uživatelé komunikací 5 hodin a 20 minut, letos 4 hodiny a 54 minut

Více času tráví uživatelé i v rámci zbývajících dvou kategorií: „Commerce“:

  • V procentech: letos tvoří nakupování (eshopy, inzertní servery, apod.) 13% času, který uživatelé stráví online, v roce 2003 to bylo 16%
  • V číslech: v roce 2003 strávili uživatelé nakupováním 2 hodin a 7 minut, letos 2 hodiny a 40 minut

a „Search“:

  • V procentech: letos tvoří vyhledávání 5% času, který uživatelé stráví online, v roce 2003 to bylo 3%
  • V číslech: v roce 2003 strávili uživatelé vyhledávání 27 minut, letos 57 minut

Internet Activity Index vydává každý měsíc Online Publishers Association ve spolupráci s Nielsen//NetRatings.