Nejhledanějším slovem na Seznamu je Facebook. Zájem roste i o porno

Facebook, YouTube a Google. Uživatelé Seznamu hledají nejčastěji stránky konkurence. „Velice pravděpodobně je to jen otázkou pohodlnosti a jednoduchosti. Je rychlejší napsat první dvě písmenka do vyhledávacího okýnka a nechat si našeptat stránku, kterou chcete otevřít, než vypisovat celou adresu. Jde o zvyk, který se za poledních několik let nezměnil. Tato tři slova jsou nehledanějšími stabilně,“ vysvětluje mluvčí portálu Irena Zatloukalová. Nic naplat, přibližně dvě třetiny českých uživatelů má totiž pořád Seznam nastavený  jako homepage.

Seznam na svém blogu shrnul loňský rok ve svém vyhledávači. Událo se toho dost. Dlouhá zima, povodně, pád vlády, nástup nové vlády, volby, Davis Cup a několik zásadních bulvárních aférek. Skokany roku se ale na Seznam.cz staly  červnové povodně a listopadový 400milionový jackpot ve Sportce.

Jako osobnost minulého roku označil vyhledávač Seznamu tragicky zesnulého herce Paula Walkera. Hvězda filmů Rychle a zběsile zemřela na konci listopadu při autonehodě a v Seznam.cz Vyhledávání to spustilo lavinu dotazů spojených nejen se samotným Paulem Walkerem, ale i s filmy, v nichž hrál.

Další výraznou osobností v Seznamu skokanů českého internetu je Jana Vopěnková. Kdo ji nezná, je to nová společnice Karla Schwarzenberga. Porazila dokonce i první krátkovlasou českou missku Gabrielu Kratochvílovou.

NajhladanejsiSlova

S podobný žebříčkem před koncem roku přišel samozřejmě i Google. U globálního vyhledávače bodovaly hlavně reality show. Mezi skokany roku hned dvě – Hotel Paradise a Farma. Letos v podstatě také – zvítězili VyVolení a na druhém místě je aktér oficiálnější reality show – Karel Schwarzenberg.

“Opravdu velkým překvapením je absence online her, které v Česku bývaly nedílnou součástí každoročního žebříčku, a také to, že se letos do žebříčku propracovaly až tři osobnosti,” říká Janka Miklík Zichová z českého Googlu s tím, že záhadou pro ně stále zůstává výrazné zvýšení zájmu o výraz Velikonoce, které vyskočily na šesté místo.

V globálu to u Google vypadalo následovně.