Nejhledanější na Bingu v roce 2012? Kim Kardashian, Avengers a Gangnam Style

Bing je sice v USA i po světě pokud jde o počty uživatelů daleko za konkurenčním Googlem, počty vyhledávání, které zprostředkuje, ale rozhodně nejsou nízké. I proto dokáže pohled na populární vyhledávací dotazy odhalit leccos o tom, co je zrovna populární a na co lidé v rámci běžného dne myslí.

Bing v tomto ohledu nechce nechat žádnou pochybnost, takže vydal žebříčky nejpopulárnějších vyhledávání amerických uživatelů v kategoriích celebrity, atleti, Hollywood, letní olympijské hry, social, zprávy, filmy, hudba, televize a móda. Kompletní žebříčky top5 dotazů v každé kategorii najdete na stránkách Microsoftu, od nás malý výběr:

  • Nejpopulárnější filmy? Podle Bingu Avengers na prvním místě, poslední pokračování Temného rytíře na místě druhém a Titanic na místě třetím. Popularita některých filmů prostě nepohasíná ani více než jeden a půl dekády od jejich uvedení, byť letos bezpochyby sehrálo svou roli stoleté výročí potopení nepotopitelné lodi.
  • Nejpopulárnějšími sociálními sítěmi se, alespoň co do vyhledávání přes Bing, staly (v tomto pořadí) Facebook, Twitter, MySpace, LinkedIn a Tumblr.
  • Celebritou roku se stala Kim Kardashian, následovaná Justinem Bieberem a Miley Cyrus.
  • Mezi atlety jednoznačně vede americký fotbal. První místo Peyton Manning, třetí Tim Tebow. Na druhém místě zachraňuje ostatní sporty golfista Tiger Woods.
  • Ze zpravodajského hlediska byly nejvyhledávanějšími tématy tohoto roku uvedení nového iPhonu 5, americké volby a letní olympijské hry.
  • Nejpopulárnějším vyhledávacím dotazem v oblasti módy se stalo jméno návrháře Michaela Korse.
  • V kategorii hudba jednoznačně vede PSY a jeho hit Gangnam Style. Druhé místo patří Carl Rae Jespen a jejímu hitu Call Me Maybe, třetí místo si urval Justin Bieber s písničkou Boyfriend. Právě Biebera a jeho jiný hit, Baby, PSY během tohoto víkendu překonal co do počtu zobrazení na YouTube a Gangnam Style se tak stalo nejpřehrávanějším videem v historii služby.

Svoje žebříčky by v následujících týdnech či měsících měl vydat také Google a další služby, které se věnují vyhledávání. Ze statistických důvodů je ale pravděpodobné, že jejich globální výsledky by těm z Bingu měly být poměrně podobné. Vzorek uživatelů Bingu totiž zahrnuje 16 procent vyhledávání ve Spojených státech, zhruba čtvrtinu oproti Googlu, a miliony vyhledávacích dotazů.

Via Microsoft

Diskuze k článku