Nejdůvěryhodnější značka? Internetový Amazon

Doba, kdy byl nákup na internetových aukcích nebo v rodících se e-shopech srovnatelný s koupí lístku do tomboly, je zdá se definitivně minulostí. Výmluvným důkazem se stala aktuální studie společnosti Millward Brown (shrnutí ve formátu PDF zde), která zkoumala sílu značek z hlediska důvěry a doporučení zákazníků. Absolutním vítězem se stal online obchod s knihami Amazon.com, který překonal i takové stálice jako jsou FedEx, Pempers, nebo dnes již docela problémová Toyota.

Porážka hmoty

Zajímavý je také žebříček nejúspěšnějších značek v jednotlivých zemích, který dokazuje jednoznačný příklon k moderním technologiím napříč světem. Největší úspěchy v tomto ohledu sklízí finská Nokia (např. Čína, Rusko, Itálie, Švédsko, Polsko nebo Maďarsko), v České republice zase žebříček trochu překvapivě ovládl Microsoft. Čirou zajímavostí z opačného konce spektra budiž vítězství výrobce pasty Colgate v Austrálii a Mexiku nebo kávy Douwe Egberts v Holandsku.

Nejdůvěryhodnější značky v USA podle Millward Brown

Výsledky studie jsou založené na dlouhodobém výzkumu Millward Brown, který probíhá již 12 let ve více než 30 státech a nashromáždil dotazníková data od více než milionu lidí, takže jistě mají patřičnou váhu. Autoři tvrdí, že zatímco důvěra je spíše obecným naladěním vůči značce, klíčovou roli při rozhodnutí o skutečném nákupu produktů hraje osobní doporučení. Firmy z čela žebříčku, které si vedou dobře u obou kritérií, údajně mají až desetinásobně pevnější pouto se zákazníkem a sedminásobně větší šanci úspěšně prodat.

Via RWW