Nástroj od Googlu pomůže odhalit, jak různé online kanály směřují k nákupu

Úloha různých online kanálů na rozhodnutí zákazníka provést či neprovést nákup produktu nebo služby se může lišit zemi od země a odvětví od odvětví. Nový nástroj od Googlu se snaží marketérům pomoci identifikovat, v jaké části “nákupního trychtýře” různé online kanály působí, zatím bohužel bez dat o České republice.

The Customer Journey to Online Purchase je nový nástroj od Googlu, který vysvětluje, jak různé online kanály hrají rozdílnou úlohu v přivedení zákazníka až k uskutečnění nákupu. Kromě obecnějšího úvodu, sloužícího tomu, aby i méně informovaný návštěvník stránky pochopil, co právě má před sebou, obsahuje nástroj především sbírku grafů, které vyjadřují, jakou převažující úlohu v různých odvětvích a zemích světa různé online marketingové kanály hrají.

Nástroj vychází z dat asi 36 tisíc Google Analytics účtů a každému kanálu v každé zemi a odvětví dává číslo podle toho, v jakém poměru jsou tzv. “pomocné” a “poslední” interakce. Zatímco za pomocnou interakci označuje takovou, která se v průběhu nákupního trychtýře nachází dřív, a plní tak úlohy jako seznámit zákazníka se zbožím či službou, informovat o jejích charakteristikách, či v něm vyvolat první motivaci k nákupu, poslední interakce je kanál, který jako poslední v celém procesu předchází uskutečnění samotného prodeje.

Pokud například display reklama má hodnotu 3.1, znamená to, že 3.1 krát častěji funguje jako kanál pro pomocnou interakci než jako zdroj interakce poslední.

Graf lze v pravém horním rohu nastavit pro různá odvětví a pro různé země, celkem v několika desítkách kombinací. Obsahuje 11 odvětví a jako dvanácté shrnutí pro všechny odvětví dohromady, zemí je k tomu 7. Ačkoliv nástroj bohužel neobsahuje data přímo pro Českou republiku a nejbližší nám z něj je Německo, prozkoumáním grafů si rozhodně lze udělat obrázek o převažující úloze různých kanálů v různých typech průmyslu a v různých částech světa.

Můžeme uzavřít slovy, kterými charakterizuje na svém Analytics blogu situaci sám Google: “Data ukazují, že každé odvětví je jiné. Cesta k nákupu hotelového pokoje v Japonsku je odlišná, než cesta k nákupu v online supermarketu v Kanadě.”

Via GAB

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Sledujte dnes živý přenos z E-commerce fora 2013

Máte e-shop libovolné velikosti nebo o něm uvažujete? Prodáváte produkty či služby a přemýšlíte, jak prorazit online? Pokud to myslíte s online prodejem vážně, na téhle akci byste neměli chybět. Ale když už na ní přeci jen z nějakého závažného důvodu chybíte, k dispozici je pro vás po celý den živý přenos.
Přečtěte si více

Jak si vedou prezidentští kandidáti podle hledání v Seznamu a Googlu

Oba největší vyhledávače působící v Česku už přidaly svůj příspěvek do diskuze o prezidentských volbách. Google nabízí trendy ve vyhledávání, zmínky ve zprávách i přehled článků, Seznam zase sestavil zajímavou infografiku o hledanosti jednotlivých kandidátů a o tom, s jakými výrazy jsou jejich jména při hledání nejčastěji spojována.