Na trh tabletů míří Amazon, BlackPad i nový iPad

S ohledem na neustálý příval podobných zpráv to skoro vypadá, že bez vlastního tabletu se dnes slušná firma neobejde. Zdaleka to ale nejsou jen jejich výrobci, kdo má na rychlém rozšíření tabletů zájem. Potvrdila to studie společnosti Nielsen, podle které jsou jejich majitelé splněným snem každého inzerenta díky několika velice příznivým charakteristikám.

Dobré cílení například umožňuje fakt, že jde převážně o mladé muže. Muži tvoří dvě třetiny majitelů, čemuž se z dalších zařízení blíží jen herní PSP, a 63 procent vlastníků iPadu je mladších 35 let. Zároveň jsou víc než ostatní přístupní reklamě, zejména té interaktivní. Pravděpodobnost pozitivní odezvy je až dvakrát vyšší než například u majitelů iPhone a s větší pravděpodobností se také odhodlají k nákupu inzerovaného zboží. A v neposlední řadě platí, že vydělávají hodně peněz. Asi polovina uživatelů iPadu vydělává více než 75 tisíc liber ročně a ve srovnání s majiteli iPhone je vyšší i podíl lidí s příjem nad sto tisíc.

Nový iPad na spadnutí

Se zajímavými informacemi o novém iPadu zase přišli Henry King a Kevin Lu, dvojice analytiků banky Goldman Sachs. Druhá generace se má objevit už na jaře příštího roku a kromě nižší hmotnosti a tenčího provedení nabídne především fotoaparát s kamerou a zřejmě i mini USB, což je na zařízení od Apple věc nečekaná. Vylepšený iPad zůstane věrný rozměru 9,7 palce a údajně dorazí do obchodů dříve, než jeho chystaná menší verze o sedmi palcích, která se ještě zdaleka neblíží dokončení. Obvyklý roční cyklus obměny tak bude o něco urychlen.

Tou dobou už ale na trhu zřejmě bude pořádně našlapáno, podle zpráv serveru TechCrunch totiž konkurenční zařízení chystá kromě již dříve oznámeného HP také Amazon. Jde sice o zatím nepotvrzené informace, na důvěryhodnosti však získávají díky tomu, že stejný zdroj údajně minulý týden prozradil i plány Amazonu na vlastní Android app store a tato informace se nyní skutečně potvrdila. Kindle by tak měl získat sofistikovanějšího brášku, dost možná poháněného právě Androidem.

Závod o 7 palců vede RIM

Ani tím ale není výčet úplný, takže se ani nelze příliš divit šířícím se vtipům o chystaném YouPadu. Tento týden svůj tablet oficiálně představila také společnost RIM, výrobce telefonů BlackBerry. Bohužel se nepotvrdily informace o názvu BlackPad a zařízení se bude jmenovat méně cool – PlayBook. Ve Spojených státech se začne prodávat už začátkem příštího roku a s rozměrem sedm palců tak zřejmě předběhne chystaný přístroj od Applu o stejné velikosti, o němž byla řeč výše. Zbytek světa se dočká ve druhém čtvrtletí.

Cena přístroje se odhaduje někde kolem 400 až 500 dolarů, tedy přibližně na úrovni iPadu. Stále nejsou známé některé důležité detaily jako výdrž baterie, uvnitř nicméně najdeme 1GHz dualcore procesor a jedno giga operační paměti. Na rozdíl od iPadu si PlayBook dobře rozumí s Flashem a vážit bude 400 gramů proti výrazně těžšímu iPadu se 700 gramy. Amazon již oznámil, že pro PlayBook vydá volně stažitelnou Kindle aplikaci a zpřístupní tak statisíce svých knižních titulů.

Via TC, AI, BI