Na čem dělá Google: Solární drony i kamera v kontaktních čočkách

Google nikdy nespí. Mezi nejnovější aktivity společnosti patří nákup solárních dronů, vývoj miniaturní kamery umístěné v kontaktních čočkách, ale také snaha o to ukázat zadavatelům reklamy, že jejich online kampaně mají vliv i na zvýšení prodejů v kamenných prodejnách.

Zapomeňte na Google Glass. Sice se právě ode dneška prodávají v USA za jednotnou cenu 1500 dolarů komukoliv bez omezení, sama společnost už však jejich technologii překonala. Nebo tomu alespoň nasvědčuje nový patent, o nějž nedávno zažádala v souvislosti se speciálními kontaktními čočkami.

Tyto čočky by měly mít celou řadu využití. Kromě toho, že dovedou měřit biologické funkce, například hladinu glukózy pro nemocné cukrovkou, by měly obsahovat i speciální minikamery. Ty by dokázaly fotit, podobně jako Glass, mohly by ale také mít využití například v medicíně pro zrakově postižené pacienty. Kamera nejen, že by se do čočky vešla, aniž by ji znatelně zvětšila, ale také by sledovala směr pohledu nositele a bylo by možné ji ovládat například mrkáním. Zatím samozřejmě jde jen o patent, který se nemusí přeměnit ve skutečný funkční produkt, Google brýle ale přesto mohou blednout závistí.

camera contact lenses

Větrné elektrárny ve vzduchu

Podobně jako Facebook, který s pomocí solárních dronů chce zpřístupnit internet, bude své drony mít i Google, který kvůli nim kupuje americký startup Titan Aerospace. U něj sice primární využití bude pro Google Maps a letecké snímky krajiny, podílet by se drony ale mohly i na googlovském Project Loon (taktéž vysílání internetu z oblohy), případně by mohly vypomoci společnosti Makani, další realizované akvizicí Googlu. Makani se zaobírá technologií pro létající větrné elektrárny, které by energii doručovaly zpět na zem s pomocí velmi dlouhého kabelu.

Kolik Google za startup Titan Aerospace zaplatí,  to dosud nebylo zveřejněno.Ví se ale, že Facebook nedávno za společnost nabízel 60 milionů dolarů a s jejím vedením se nedohodl. Je tedy více než pravděpodobné, že Google největší sociální síť přeplatil.

Nakupují uživatelé Googlu v obchodech?

Pro své sci-fi plány ale Google nezapomíná ani na hlavní byznys, na reklamu. Jeho nejnovějším počinem je projekt měření vlivu online reklamy na offline prodeje. Podobně jako v minulosti Facebook, i Google chce svým inzerentům dokázat, že jejich online reklama má vliv na prodeje v kamenných obchodech. Vybral si k tomu nepříliš překvapivě stejné partnery, jako před rokem a půl největší sociální síť – pomáhat bude DataLogix a Acxiom. Tyto společnosti budou porovnávat data o proklicích uživatelů na reklamě se záznamy o nákupech uživatelů z věrnostních programů a jiných marketingových nabídek.

Prozatím jde o první test, v jehož rámci bude Google spolupracovat se šesti provozovateli kamenných obchodů. Těm změří především to, zda ti jejich návštěvníci, kteří v poslední době viděli online reklamu na Googlu, nakupují víc než ti, kteří takové reklamě vystaveni nebyli.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP 10 reklam podle TEDu

Už potřetí v řadě vyhlásil TED společně se svými partnery tzv. Ads Worth Spreading - desítku nejzajímavějších spotů, které dokáží i v reklamním světě komunikovat sdělení stejně přesvědčivým způsobem, jakým se o to TED snaží prostřednictvím svých řečníků směrem k celosvětovému publiku.