Music Onebox: Google představil novou hudební službu

O připravovaném projektu jsme vás již informovali minulý týden. Den D, tedy představení nového projektu, nastal včera a přinesl s sebou i odpověď na jednu ze zatím nezodpovězených otázek. Výsledek říká, že služba bude dostupná jen ve Spojených státech. Pokud jde o spuštění služby v Evropě, podle všeho se s ním v současné době nepočítá. To ovšem není překvapující, vzhledem k náročnosti licencování takového množství hudby ve více státech byla tato varianta nasnadě. Nedělejme si ale iluze – cestu k vyzkoušení služby určitě najdou i podnikaví uživatelé mimo USA.

Streamování z prohlížeče

Hlavní funkcí by měla být možnost streamování z prohlížeče. Pokud americký uživatel zadá do vyhledávače název písně, první položka ve výsledcích bude obrázek související s písní (např. přebal alba, kde se píseň objevila, nebo fotka interpreta) a vedle něj malé tlačítko „play“ v klasickém tvaru, která umožní píseň přehrát přímo z této stránky. Kromě toho bude mít možnost si píseň za poplatek stáhnout, nebo získat detailnější informace o ní.

Stejně bude služba fungovat i pro alba a interprety, s tím rozdílem, že pro přehrání nebude k dispozici jen jedna píseň, ale nejpopulárnější písně daného interpreta nebo několik písní z daného alba. Nastat může i situace, kdy uživatel nezná název písně ani interpreta, ale pamatuje si několik veršů textu. I v tomhle případě Google dokáže rozpoznat, že se vyhledávání týká hudby, a první odkaz bude opět spojen s možností píseň přehrát.

Lala a MySpace si mohou mnout ruce

Možnost streamování z prohlížeče poskytují dva hlavní partneři projektu, Lala a MySpace (které koupilo hudební službu iLike, jenž se na projektu podílí). V prvních dnech fungování se budou objevovat i loga iLike, ta ale časem vymizí a veškeré streamování přímo v prohlížeči bude pod značkami Lala a MySpace.

Obě dvě služby na tomto obchodu vydělají. Zatímco MySpace se snaží přeměnit svůj image na web zaměřený na obsah, a to především právě hudbu, Lala se po svém znovuspuštění minulý rok potýkala s jedním velkým problémem – jak ke své službě přilákat uživatele. Lala díky projektu přitáhne na svoje stránky více uživatelů, než by se jim povedlo jakoukoliv sebelepší a sebedražší kampaní, zatímco pro MySpace je to první krok na cestě k novému distribučnímu modelu. Na spadnutí přitom jsou další dohody s Facebookem a MSN.

Vypadá to, že tato nová služba je výhra pro všechny. Kromě nás tady v české kotlině, tiše závidějících Američanům jejich nové a nadmíru praktické hudební vyhledávání.

Přikládáme demonstrační video k nové službě: