Microsoft si chce patentovat CAPTCHA reklamu

CAPTCHA, zkratka pro „completely automated public Turing test to tell computers and humans apart“, tedy „plně automatický veřejný Turingův test k odlišení počítačů a lidí“, se používá prakticky na všech dnešních webech. Na zpravodajských webech slouží jako ochrana před komentářovým spamem, používá se u registračních formulářů, nebo všude tam, kde je potřeba chránit se před zahlcením požadavků od automatů. Podle Wikipedie je denně vyplněno přes 60 milionů CAPTCHA kódů.IKEA Captcha

Začátkem srpna Microsoft podal žádost o patentování systému, který prostřednictvím CAPTCHY servíruje lidem místo nesmyslného shluku písmen a číslic názvy brandů, či produktů. Do CAPTCHY totiž můžete nasadit de facto cokoliv – logo, claim, grafiku, nebo jakékoliv jiné vizuální prvky. Žádost o patent také zmiňuje využití audia (některé CAPTCHA systémy nabízejí možnost kód přehrát, když není dostatečně čitelný). V reklamním audiu u CAPTCHY pak může být znělka, nebo jingle daného produktu, či brandu.

Nicméně, Microsoft není ani zdaleka první, kdo s myšlenkou reklamy v CAPTCHE přichází. Například blog Advertising Lab přišel s nápadem vložit do CAPTCHY reklamu už v roce 2005. A před pár měsíci dokonce vznikla specializovaná startup služba adaptcha, která už tento systém řeší (v současnosti v uzavřené betě).

Microsoft se podle všeho nenechává vyvést z míry: „Obecně vzato: není neobvyklé, aby bylo v jednu chvíli více žádostí o patent na podobné technologické řešení – každé specifické odlišnými inovativními výhodami“, řekl mluvčí Microsoftu serveru InternetNews.com.