Microsoft představuje behaviorální cílení pro mobilní reklamu

Microsoftí behaviorální cílení (cílení na základě uživatelova chování a preferencí) funguje na základě anonymního sledování chování mobilních uživatelů podle dat z hledání na Bing.com, návštěv webů z Microsoft Network a profilů z Windows Live. Data z těchto zdrojů jsou následně stavebním kamenem pro segmentaci do stovek kategorií, na které pak mohou inzerenti relevantně cílit (auta, finančnictví, zdraví, lifestyle, novinky, zábava a desítky a desítky dalších).

Microsoft Advertising

„Naší strategií je maximalizace potenciálu každé jednotlivé reklamy. Chceme inzerentům nabídnout možnost, jak se spojit se svými potenciálními zákazníky tou nejrelevantnější cestou,“ říká v tiskovém prohlášení Jamie Well, Global Director of Trade Marketing and Mobile Advertising v Microsoft Advertising.

Nejvíc se v boji o mobilní reklamu stále sází na úspěch mobilních operátorů, kteří mají o zákaznících zdaleka nejvíce informací. Je ovšem otázka, jestli toho operátoři budou v reálném světě schopni. Segmentace a behaviorální cílení je jiná cesta. Google například představil možnost behaviorálního cílení (v rámci klasického AdSense, u nás nabízené jako „Zájmově orientovaná reklama„) už v březnu letošního roku. Dá se očekávat, že mobilní behaviorální cílení od Google přijde s masivním nástupem mobilního AdSense.

Nabídnout behaviorální cílení by samozřejmě mohl brzy i Facebook (včera oznámené překročení hranice 300 milionů uživatelů, kteří sami o sobě poskytují prakticky veškeré informace, je docela dobrý začátek – stačí se do toho jen pustit ve větším měřítku než jen v podobě cílení na klíčová slova), a to jak na klasickém webu, tak na tom mobilním. Behaviorální cílení je čistě teoreticky pro inzerenty skvělá příležitost jak neutrácet peníze za nerelevantní uživatele. Zároveň i pro uživatele, kteří nebudou vystavování nerelevantní obtěžující reklamě (teoreticky). Více si o behaviorálním cílení přečtete například v souhrném článku na Search Engine Watch, nebo v kostce na Wikipedii.