Marissa Mayer jede: Yahoo předběhlo v návštěvnosti Google

Po více než dvou letech se Yahoo vrátilo na úplnou špičku americké návštěvnosti. Podle comScore předběhl portál Google a kouzlo Marissy Mayer podpořené miliardovými nákupy asi začíná fungovat.

Akcie firmy poskočily za rok o osmdesát procent vzhůru a s necelými dvěma sty miliony návštěvníků předběhlo Yahoo Google v návštěvnosti na svém klíčovém trhu. Během jednoho roku Yahoo dokázalo zvýšit provoz v USA o dvacet procent a předběhnout Google i Microsoft.

Recept má Marissa Mayer jednoduchý – začala pěkně zostra  a zrušila home office. Hned potom nakoupila všem zaměstnancům iPhony a když už byla v tom utrácení, tak přikoupila pár nadějných startupů za jeden a půl miliardy dolarů. K tomu přidejte jasnou vizi proměny tápajícího portálu v server moderního střihu zaměřený na mobilní uživatele.  A je hotovo.

Funguje to. Upravený Yahoo mail pro tablety zvýšil provoz o 120 procent.”Zavřete oči a poslouchejte. E-mail, mapy, zprávy, akcie, skupinový chat, sportovní výsledky a hry. To jsou věci, které hledají lidé v mobilních telefonech. A to jsou věci, které jim  Yahoo může dát. Chceme se zaměřit na každodenní fungování našich uživatelů a stát se přirozenou součástí jejich života,” tvrdí Mayer.

Někdo už by nás pomalu mohl podezřívat z toho, že články o Yahoo píšeme jenom proto, abychom mohli přidat další vydařenou fotku paní ředitelky. Do jisté míry je to pravda, ale na druhou stranu se nám před očima odehrává strhující příběh záchrany internetového rodinného stříbra. Dost možná bude mít i šťastný konec. Marissa Mayer navíc během zachraňování nejstaršího internetového portálu stíhá ještě rodit děti a pózovat pro módní časopis Vogue.

Snímek obrazovky 2013-08-22 v 10.00.30

“Nikdy jsem neplánovala kariéru mezi smetánkou v Silicon Valley. Jsem v podstatě stydlivá a mám hodně geekovských kamarádů. Prostě se to všechno tak nějak stalo,” vysvětluje svůj kariérní posun manažerka.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook od teď vydává NY Times, BBC News nebo třeba BuzzFeed… Je to dobrej nápad, špatnej nápad nebo jakej je to nápad?

Facebook spustil službu, jejímž výsledkem může být kompletní vymizení webů jako jsou třeba Tyinternety. Instant Articles funguje na principu - dejte nám svoje články, my je budeme šířit pouze skrz Facebook, na oplátku budete mít peníze z reklamy. Mezi prvními, kdo svoje texty sociální síti předá, jsou třeba NY Times, National Geographic nebo třeba The Guardian.