Ve vybraných stanicích metra, tedy přímo v zastávce mezi kolejemi, jsou během dneška rozmisťovány “regály” s drogerijním zbožím. Grafika nalepená na sloupech vypadá jako regály, aby co nejvěrněji simulovala skutečnou prodejnu. Zboží může zákazník objednat mobilem přes speciální aplikaci, která přečte QR vybraný kód a provede uživatele procesem objednávky.
Internetový obchod MALL.CZ na akci spolupracuje se společností Procter & Gamble, jejíž zboží svým zákazníkům nabízí. Doprava prostřednictvím služby DPD je pro všechny zákazníky zdarma a pokud nákup provedou do 16 hodiny, mohou se na zboží těšit již následující den. Celý proces má být maximálně jednoduchý tak, aby bylo dodrženo motto kampaně a lidé si stačili nakoupit dřív, než jim přijede další metro.
Od dnešního (úterního) dopoledne budou virtuální drogerie v provozu na Floře a na Muzeu, hned ve středu se pak přidají ještě stanice Anděl a Náměstí Republiky. Akce bude časově omezená a drogerie z metra opět zmizí v polovině prosince, potrvá tedy přibližně dva měsíce.
Mobilní aplikaci s názvem QR MALL.CZ pro Android a iOS lze už nyní stáhnout z Android Marketu a App Storu. Majitelé telefonů s ostatními operačními systémy si mohou stáhnout jakoukoliv čtečku QR kódů a poté, co kód svým telefonem vyfotí, budou přesměrováni na mobilní verzi MALL.CZ, kde si mohou jednoduše objednat.
“Nápad vznikl tak, že jsme přemýšleli, jak dát zákazníkům originálně vědět, že prodáváme drogerii. To je sortiment, který v Česku ještě není s e-shopy tolik spojován. Díky kampani očekáváme, že se zvedne povědomí o tomto sortimentu na MALL.CZ a v návaznosti samozřejmě i prodeje. Silnou motivací pro nás určitě bylo vyzkoušet něco úplně nového, co bude zákazníky bavit a zajímat a současně to pro ně bude výhodné – v rámci kampaně bude doprava zdarma a velmi výhodné budou i ceny nabízeného zboží. A protože mobily už dávno neslouží jen k volání a psaní SMS, nabízelo se vyzkoušet tenhle prodejní kanál,” uvedla Michala Gregorová za MALL.CZ.
Celý koncept není úplně nový, Česká republika nicméně podle všeho bude teprve třetí zemí světa, kde se podobná kampaň pro velkou značku realizuje – byť ne v tak velkolepém měřítku, jako jsme to mohli vidět jinde. Naposledy se psalo o podobné akci řetězce Tesco v jihokorejském Soulu, který letos v létě velmi působivým způsobem rozmístil v metru podsvícené virtuální regály se svým zbožím.
“Sortiment jsme o drogerii rozšířili nedávno a u zákazníků se toto zboží setkalo s velkým zájmem. Je to logické, dokážeme totiž nabídnout výhodné ceny a produkty doručíme až domů, takže není nutné se tahat s těžkými taškami. Nabídnout drogerii ve virtuálním obchodě nám přišlo jako skvělý způsob, jak zákazníkům opět přinést něco netradičního, výhodného a navíc zábavného. Spojení se značkou Procter & Gamble se nabízelo, jsou jasnou jedničkou na trhu a jejich produkty jsou mimořádně oblíbené i u našich zákazníků,“ uzavřel Petr Král, marketingový ředitel MALL.CZ.