Liftago a Uber mají novou konkurenci. Do Prahy přichází slovenské Hopin Taxi

Nová aplikace pro hledání taxi přichází do Česka, je jí slovenské Hopin Taxi, které už přes rok funguje v Bratislavě. „Odstartujeme v Praze, později chceme i do Brna a Ostravy,“ říká Martin Winkler, spoluzakladatel Hopin Taxi.

Hopin Taxi funguje stejně, jako ostatní podobné služby, které jsme před půlrokem vyzkoušeli: na mapě vidíte, kde se vaše taxi pohybuje, jaké je to auto, kolik jízda stojí a kdy přijede.

Svoji hlavní výhodu vidí Hopin v jednoduchosti, taxi s ním objednáte během tří kliknutí, nevyžaduje ani registraci. Kromě toho slibuje algoritmus, který efektivně odbavuje objednávky. Ve vozovém parku má luxusní auta i škodovky.

Hopin Taxi

Cenový strop pro taxikáře nastavila služba do 20 korun za kilometr. Pro srovnání: Liftago jezdí za 14 – 28 korun podle řidiče, Uber stojí 10 – 23 korun za kilometr. Platit je zatím možné jen cash ve voze, během 2 týdnů přibude i platba kartou z aplikace. Aplikace je ke stažení zdarma z Google Play nebo Apple Store.

Taxi aplikace jako byznys s potenciálem

V Bratislavě přes aplikaci jezdí 500 taxikářů ze 2 tisíc (z nich 250 výhradně pro Hopin), má 100 tisíc uživatelů a odbaví 2 tisíce jízd denně. Průměrně údajně přistaví auto za 3 – 4 minuty (Liftago pro srovnání většinou do 5 minut, samozřejmě ale v Praze).

Čtěte také: Wundercar, Uber, Liftago, upTAXI… kdo je nejlepší? Zkusili jsme je všechny

Takovou pozici si Hopin vybudoval za rok a čtvrt, start byl ale jednodušší, v Bratislavě dosud žádná podobná aplikace nefungovala. V Praze Hopin narazí na konkurenci hlavně v podobě místního Liftaga nebo amerického Uberu. Pak i několika dalších, menších taxislužeb, které rovněž používají podobnou mobilní aplikaci.

Hopin Taxi

Představení Hopin Taxi v Praze, zleva moderátor a někdejší taxikář Aleš Háma a zakladatelé Martin Winkler a Martin Baran. Foto: Hopin Taxi

Rozjezd Hopin Taxi v Bratislavě stál 250 tisíc eur, v Praze chtějí zakladatelé utratit podobnou částku. Nemusí přitom už tolik investovat do vývoje, část nákladů naopak spolkne investice do kampaně, především do online reklamy.

Tým Hopin Taxi je přitom dost malý, což snižuje náklady.

„Máme dva programátory, jednoho testera, tři lidi v kanceláři a pak jsme tu my dva (zakladatelé). A teď ještě dva nové lidi v Praze,“ vypočítal tucet pracovníků Martin Winkler.

Boj o taxikáře

Cíl v Praze je ambiciózní, během jednoho roku chce Hopin odbavit 100 tisíc objednávek měsíčně a chce, aby přes aplikaci jezdilo 500-600 řidičů. To je při 7000 taxikářů, kteří v současnosti v Praze jezdí, 12 – 14 % z nich.

O některé z taxikářů by mohl propuknout boj, už dnes mnozí z nich přecházejí mezi dispečinky a zkoušejí aplikace. Dá se čekat, že se budou rozhodovat mezi Liftagem a Hopinem podle toho, který z nich pro ně bude výhodnější.

Hopin je pro taxikáře zatím nejlevnější – do konce letoška pro ně bude zdarma, od roku 2016 si pak vezme 500 korun měsíčně a 15 Kč z jedné jízdy. Liftago si přitom u řidičů řekne o 13 % z jízdy a Uber chce 20 %. Klasický dispečink je nejdražší, taxikáře stojí od 8 tisíc korun měsíčně.

Diskuze k článku