Na první pohled to vypadá jako vstřícný krok. Knihkupcům se ale nelíbí. “Je to jako pustit hladovou lišku do kurníku,” tvrdí podle BBC jeden z prodejců.
Amazon se brání oblíbenou větou Vladimíra Železného: “Obchody by měly jít vstříc tomu, co zákazníci chtějí,” a dodává, že novinka zvýší komfort nakupování. Knihkupci ale o tom evidentně přesvědčeni nejsou.
“Kindly prodáváme v podstatě bez zisku a nový majitel čtečky si v knihkupectví knížku jen vybere knížky a pak si ji koupí na Amazonu levněji,” tvrdí zástupci kamenných prodejen. Prodejci z kalifornského Skylight Books dokonce mluví o Trojském koni.
Nervozita už se přenáší i na britské ostrovy, kam novinka ale ještě nedorazila. Prezident knihkupecké asociace Patrick Neale doufá, že americké obchody řeknou Amazonu s díky, ne. “Proč by měli prodávat produkty Amazonu. To jen odvede lidi od jejich byznysu a ztráty budou vysoké,” varuje.
via BBC