Kdo kupuje slevové kopony? Chytří, bohatí a uvědomělí

Portál Deals.com, který se zabývá zprostředkováváním akčních slev od různých obchodníků prostřednictvím slevových kódů, uspořádal ve spolupráci s agenturou MyType průzkum trhu, v němž se zaměřoval na charakteristiky zákazníků preferujících slevové kupony. Jedním ze zajímavých zjištění je třeba to, že lidé s nadprůměrnými příjmy, čímž se rozumí více než 100 tisíc dolarů ročně na celou domácnost, preferují kupóny dvakrát častěji než ostatní.

Jací jsou příznivci kuponů?

Podle průzkumu jsou příznivci kupónů také až o 37 procent častěji aktivními zastánci ochrany životního prostředí. Lidé s dokončenou vysokou školou se do této skupiny zákazníků řadí dokonce s o 78 procent větší pravděpodobností, než ti bez ní. U rodičů pak je o výrazných 48 procent větší pravděpodobnost využívání kuponových slevy než u bezdětných.

Mezi potvrzenými příznivci kuponů byla zároveň o 220 procent vyšší šance, že dbají na tradice, a o 96 procent vyšší pravděpodobnost, že si raději sami určují svůj životní směr namísto podléhání trendům ve společnosti. Pro zajímavost doplňme, že liberálové patří ve srovnání se zastánci jiných životních postojů mezi příznivce slevových kuponů o 47 procent častěji.

Kdo kupony nemusí?

Temperamentní a nejistí lidé mají naopak o 30 procent nižší šanci, že nabídek kupónů využívají. Také odtažití, nedbalí a často práci odkládající lidé byli o 20 procent méně aktivní v oblasti kupónových slev, muži obecně jich využívali o 27 procent méně. To už zní jako docela dobrý důvod, proč si tento druh nakupování alespoň vyzkoušet a pochlubit se tím v životopise.

Trochu překvapivé možná je, že mladí účastníci průzkumu využívali kupony méně než lidé ve středním věku. Celkově je tak typickým případem člověka, kterého kupon neosloví, mladý, nejistý muž s nízkým příjmem a bez vysokoškolského vzdělání. Lidé s příjmy pod 50 tisíc dolarů na rok pro domácnost využívali kuponů hned pětkrát méně než průměr.

Via MP