Kaspersky: Děti na internetu nejvíc svádí Facebook, porno a hračky

V květnu se děti pokusily bez povolení rodičů dostat na sociální sítě v 52 milionech případů. Vyplývá to ze statistiky společnosti Kaspersky Lab, jejíž rodičovská kontrola zachytila také 25 milionů pokusů o návštěvu pornografických stránek. Společnost současně zveřejnila analýzu za prvních pět měsíců letošního roku.

Z analýzy vyplývá, že z potenciálně nebezpečných stránek jsou pro děti nejatraktivnější:

  • sociální sítě (31,26 %)
  • pornografie a erotické stránky (16,83 %)
  • online obchody (16,65 %)
  • chaty a fóra (8,09 %)
  • webové e-maily (7,39 %)
  • zdroje nelegálního softwaru (3,77 %)
  • hry (3,19 %)

Ostatní nevhodný obsah, jako například zbraně či drogy, gamblerské stránky nebo platební systémy, představují 0,8 až dvě procenta zájmu dětí. Rodiny přitom mají stále více zařízení připojujících se k internetu, z dubnového výzkumu B2B International pro Kaspersky Lab vyplynulo, že každá rodina vlastní v průměru dva až tři počítače nebo laptopy, jeden až dva chytré telefony a jeden tablet.

Zájem o sociální sítě v porovnání s předchozím obdobím překonal pornografii. Třetími nejoblíbenějšími zůstávají online obchody, kde si děti zřejmě vybírají hračky a podobné produkty. Problém nastává, pokud vědí, kde mají jejich rodiče platební karty, kterými v internetových obchodech mohou platit. Děti také mohou snadno spadnout do pasti kybernetických zločinců falšujících stránky existujících obchodů za účelem získání citlivých dat uživatelů.

Nástroje rodičovské ochrany umožňují omezit přístup na určité stránky a programy, případně na web kompletně. Rodiče také mohou určit časový rozvrh přístupu na internet. Kaspersky Lab nabízí modul rodičovské kontroly v produktech.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Konference WebTop100 ukáže, jak vydělat online

12 případů, které přinesly peníze. Aneb vykašlete se na to, co by se dělat mělo, a věnujte se tomu, co opravdu funguje. Očekávejte 12 reálných případových studií, které vám přinesou inspiraci do jakých online aktivit investovat čas a peníze, aby na konci byli zákazníci, objednávky či kvalifikované leady.