Infografika vánoční nákupní horečky: Češi utrácejí na Vánoce nejvíce ze 34 států

V předvánočním období dochází k výraznému zatížení rodinného rozpočtu. Musíme totiž počítat s výdaji za vánoční dárky, nákup potravin a někdy i slavnostního oblečení. Tým analytiků Picodi.com se rozhodl zjistit, jak vypadá seznam vánočních výdajů, jaké dárky se kupují nejčastěji a kolik peněz Češi za nákup vánočního jídla utratí. V tomto reportu se dozvíte, co bychom nejraději objevili pod stromečkem nebo naopak, co většina z nás rozhodně k Vánocům dostat nechce. Podívejte se na infografiku.

Češi v průměru utratí za Vánoce letos 12 000 Kč. Největší položkou ve vánočních rozpočtech jsou dárky (58 %). Výdaje za potraviny se umístily na druhém místě (25 %) a zbylých 17 % bude vynaloženo na slavnostní oblečení.

Tento stejný dotazník byl předložen také v jiných zemích. Na základě výsledků ankety jsme připravili seznam vánočních výdajů ve 34 státech Evropy, Asie, Ameriky, Afriky a Austrálie, kde se vánoční svátky slaví nebo se dodržuje tamní tradice ve stejném období.

Anketu Picodi sestavil na začátku prosince 2018 a vyplnilo ji přes 13 tisíc lidí z Evropy, Asie, Ameriky, Afriky a Austrálie. V České Republice ji vyplnilo 284 lidí. Při převodu měn byly použity průměrné směnné kursy pro listopad 2018.

Total
1
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP 10 reklam podle TEDu

Už potřetí v řadě vyhlásil TED společně se svými partnery tzv. Ads Worth Spreading - desítku nejzajímavějších spotů, které dokáží i v reklamním světě komunikovat sdělení stejně přesvědčivým způsobem, jakým se o to TED snaží prostřednictvím svých řečníků směrem k celosvětovému publiku.