Infografika: Počet nových domén v Česku kopíruje vývoj ekonomiky

Vývoj počtu nových českých domén věrně kopíruje vývoj české ekonomiky v dobrém i zlém, tvrdí společnost Active24 a na podporu tohoto tvrzení předkládá infografiku.

Co mají společného ekonomika a počet nově registrovaných domén? Podle společnosti Active24, která se zabývá registrováním doménových jmen, překvapivě mnoho. Počty nových českých domén totiž klesají tehdy, když klesá česká ekonomika, a pokud se naopak hospodářství daří dobře, stoupají i nově registrované doménové názvy. Překvapivé to ovšem je jen na první pohled, jak vysvětluje František Grunt, marketingový ředitel společnosti.

“Tento vývoj je logický, s krizí ekonomiky jsou lidé méně ochotní se pouštět do nových projektů. Registrace domén přitom úzce souvisí se zakládáním nových firem a zahajováním projektů, pro které je potřeba zajistit odpovídající webovou adresu. Pokud se více firem zavře, než založí, a pokud mají přeživší firmy strach investovat do nových projektů, klesá i zájem o registrace domén.”

Ukazuje to i srovnání procentuální změny doménového indexu (ten je určen poměrem nově registrovaných a zrušených domén v daném roce) s vývojem HDP. Tvar grafů obou veličin je totiž velmi podobný, s mírnými odchylkami se poměrně přesně kopírují.

“Závislost mezi HDP a doménovým indexem je logickým výsledkem faktu, že ekonomika může jen těžko růst bez inovací a nových projektů. Bude zajímavé pozorovat, zda i v letošním roce bude dynamika počtu .CZ domén tak přesně odpovídat stavu české ekonomiky,” dodává Grunt.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Nový Nexus 7 propaguje žádost o ruku i jímavá reklama

Když máte loajální zaměstnance a nový zajímavý produkt, nabízí se přímo ideální spojení. Obzvlášť, když je jeden z nich až tak loajální, že s vaší značkou dobrovolně spojí i svou žádost o ruku. Pak už stačí jen přihodit obvyklou dávku dojemných reklamních videí s dětmi a zvířátky a ideální mix emocí je na světě.