Infografika: Placené brány se stávají miláčkem médií

Slýcháme o tom již několik let. Vydavatelům tištěných médií se snižují tržby a internetová média je často z reklamy těžké zaplatit. Východiskem má podle některých být takzvaný paywall, tedy vybírání peněz přímo od čtenářů, kteří si bez zaplacení články nepřečtou. Zda to funguje a jak dobře zjistíte v aktuální infografice.

Pokud máte otázky kolem funkčnosti placených bran určených k monetizaci digitálního obsahu, možná najdete odpovědi v následující infografice od Mashable, Bestcollegeonline a NowSourcing. Infografika zkoumala, jak se vyvíjí využívání paywallu v rámci Spojených států.

V současnosti napočítali autoři infografiky už přibližně 300 obsahových webů, které tuto metodu používají, přičemž celá polovina z nich ji zavedla až během posledního roku. Jedno z nejúspěšnějších využití paywallu zaznamenaly New York Times – od března 2011, kdy jej deník zavedl, se počet předplatitelů vyšplhal na 454 tisíc. Přitom ale společnosti příliš nevydělává ve srovnání s dřívější situací. Podle odhadů, které infografika zmiňuje, by se příjmy z reklamy bez placeného přístupu zhruba rovnaly aktuálním příjmům z předplatného.

Pokud vás zajímá, komu se nasazení paywallu podařilo, komu nikoliv, a o kolik s jeho zavedením různým médiím poklesla návštěvnost, najdete více v infografice:

Infografika: Digitální Paywall v USA

 

Total
0
Shares
Další články