Infografika: Kolik chtějí Češi platit za doručení zboží z e-shopu

Analytici APEK dali dohromady studii zaměřenou na spokojenost s doručováním zboží z e-shopů. Skoro všichni spokojeni, a to i přesto, že vybírají většinou tu nejlevnější cestu, jak zboží doručit.

Ochota zákazníků připlácet si za lepší služby se projevuje i u komfortního doručování větších zásilek. Za myčky, sporáky, pračky a lednice včetně výnosu do patra, odvozu odpadu a instalace zákazníci v padesáti procentech případů ochotně zaplatí až 300 korun.

“Pokud u malých zásilek lidé považují za nejpřijatelnější cenu za doručení do 50 korun a připlácet si chtějí pouze za expresní doručení, je vidět, že případná doprava zdarma může u e-shopů znamenat podstatnou konkurenční výhodu,” říká Jan Vetyška.

Cena dopravy ale stále hraje velkou roli – téměř polovina respondentů je při nákupu na internetu ochotna hledat e-shop, který nabízí dopravu zdarma. Stejně tak jako téměř třetina respondentů preferuje osobní odběr (31 procent).

Co se ceny týče, v necelá  polovina oslovených je ochotna platit za doručení od 51 do 100 korun. U rychlejšího doručení, tedy do následujícího pracovního dne, je 31 procent respondentů ochotno zaplatit 101 až 150 korun a procent částku 51 až 100.

Platbu kartou při doručení využívá pouze 16 procent zákazníků. Třetina zákazníků vůbec nemá potřebu tento způsob platby využívat a je zajímavé i to, že zhruba 13 procent dotazovaných o této možnosti neví, ale ani ji neplánuje využít.

INFOGRAFIKA-APEK-Studie-dopravci

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Neporušuje náhodou vaše fotka pravidla Facebooku? Naše asi ano

Tohle měl být původně článek pranýřující facebookové hříšníky, kteří mají navzdory nedávné změně pravidel na své stránce cover photo obsahující více než 20 procent textu. Kdyby nebylo dvou věcí. Tou první byl pohled na naši vlastní facebookovou stránku, tou druhou absolutní nemožnost dopátrat se podrobností a použitelného nástroje na měření.