Ochota zákazníků připlácet si za lepší služby se projevuje i u komfortního doručování větších zásilek. Za myčky, sporáky, pračky a lednice včetně výnosu do patra, odvozu odpadu a instalace zákazníci v padesáti procentech případů ochotně zaplatí až 300 korun.
“Pokud u malých zásilek lidé považují za nejpřijatelnější cenu za doručení do 50 korun a připlácet si chtějí pouze za expresní doručení, je vidět, že případná doprava zdarma může u e-shopů znamenat podstatnou konkurenční výhodu,” říká Jan Vetyška.
Cena dopravy ale stále hraje velkou roli – téměř polovina respondentů je při nákupu na internetu ochotna hledat e-shop, který nabízí dopravu zdarma. Stejně tak jako téměř třetina respondentů preferuje osobní odběr (31 procent).
Co se ceny týče, v necelá polovina oslovených je ochotna platit za doručení od 51 do 100 korun. U rychlejšího doručení, tedy do následujícího pracovního dne, je 31 procent respondentů ochotno zaplatit 101 až 150 korun a procent částku 51 až 100.
Platbu kartou při doručení využívá pouze 16 procent zákazníků. Třetina zákazníků vůbec nemá potřebu tento způsob platby využívat a je zajímavé i to, že zhruba 13 procent dotazovaných o této možnosti neví, ale ani ji neplánuje využít.