Infografika: Jaké prohlížeče vedou v zemích střední a východní Evropy

V České republice se podíl Google Chrome zvýšil za posledních 12 měsíců o 5 procent, zatímco podíl Internet Exploreru se ve stejném období snížil o 6 procent. Explorer nicméně stále dosahuje největšího počtu zobrazení webových stránek právě v České republice, kde drží první místo s podílem 32 procent. Populární je ale také v Estonsku a Slovinsku, které mají rovněž nejvyšší počet starších internetových uživatelů ve věku 55+.

Oproti tomu na většině trhů regionu střední a východní Evropy začíná dominovat Google Chrome, který má velmi vysoký podíl například v Moldavsku, Lotyšku či Bulharsku. Na některých východních trzích má silnou pozici Opera (Ukrajina a Bělorusko), která dosahuje v Česku pouze asi čtyřprocentního podílu a její růst meziročně stagnuje. Zajímavou výjimkou je slovenský trh, kde jako na jediném trhu regionu dosahuje vysokého podílu zobrazení stránek mobilní prohlížeč WebKit Mobile (18 %).

Data dala dohromady společnost Gemius, která se o trendy na trhu prohlížečů dělí také skrze stránku www.rankingcee.com.