Infografika: Jak vypadá český zákazník slevového serveru

Zapakatel ale neposkytl jen údaje o zákaznících, ale i výsledky svého dosavadního působení za tento rok. Počet slevových nabídek se oproti minulému roku zvýšil z 3400 na 4500, spolu s počtem nabídek se navíc zvýšil i počet celkem prodaných kuponů, z 351 tisíc na 410 tisíc. Počet zákazníků se skoro zdvojnásobil na 261 tisíc, nicméně Zapakatel letos prodal o 11 méně kuponů na jednotlivou nabídkou, v průměru jen 92 (minulý rok 103). Poměrně zajímavé je také shrnutí způsobů, jak zákazníci Zapakateli platí. Ukazuje, že i přes jistý výkyv v popularitě placení v hotovosti se dlouhodobě jako hlavní metoda drží platba převodem (necelých 70 procent nákupů) a doplňkově působí placení kartou (necelých 30 procent nákupů). Ostatní metody mají v celkovém objemu obchodů marginální roli.

Nejdůležitějšími věkovými skupinami nakupujících jsou skupiny 25-34 a 35-44 let, které tvoří 22 a 20 procent všech zákazníků serveru. Pokud jde o vzdělání, jen 15 procent nakupujících má vysokou školu, skoro polovina pak dosáhla na středoškolské vzdělání s maturitou. Nejčastěji lidé nakupují zboží, jídlo a pobyty, tři nejpopulárnější kategorie slevovému serveru přináší přes 60 procent provedených obchodů. Nejprodávanější slevou tohoto roku se stalo deset vstupů po 100 minutách do jednoho pražského aquaparku – pravidelně plavat letos chodilo nejméně 4216 nakupujících. Více v infografice: