Infografika: Jak obchodníci (ne)používají velká data?

Infografika od marketingové platformy Monetate mluví jasně – 90 procent světových dat bylo vytvořeno během posledních dvou let. Jaké důvody k tomu vedly? Podstatným faktorem je nebývalý rozmach sociálních sítí, z nichž hned několik má uživatelské základny v řádu stovek milionů uživatelů a mnoho pravidelně vytvářeného obsahu. Stále větší část jejich uživatelů navíc chodí na internet mobilně (není se co divit, aktivních je 6 miliard telefonů), což data dále komplikuje.

Mnoho dat má pro firmy jasnou výhodu – pokud dokáží nejprve sebrat ty data, která pro ně hrají roli, a následně je zanalyzovat a získat z nich důležité informace, mohou na tomto základě dělat mnohem lepší rozhodnutí než dříve. Podobnou strategii zvolil při posledních amerických volbách například prezident Obama, kterému se díky jeho armádě datových specialistů povedlo v rámci kampaně vybrat od podporovatelů rekordní částky.

Jenomže schopnost analyzovat a správně třídit tak ohromné balíky dat nepadá z nebe a i velké firmy si s tzv. velkými daty (z angl. Big Data) stále příliš neví rady. Třetina obchodníků vůbec neví, jak velké množství dat mají uloženo, další třetina jich má dokonce více než 50 terabytů. A i s těmi daty, která mají, mají společnosti, v případě infografiky maloobchodníci, řadu problémů. Více k tématu v datech od Monetate:

Infografika: Maloobchodníci a Velká data

Via VB