Hudebnímu průmyslu loni po po dlouhé době poprvé rostly příjmy

Hudební průmysl, který se tak dlouho digitálním kanálům bránil zuby nehty, konečně v praxi zjišťuje, že právě internet jej může zachránit. Díky digitálním kanálům mu loni poprvé za dlouhé roky opět stouply příjmy.

Až doposavad byl posledním rokem, kdy hudebnímu průmyslu rostly příjmy, rok 1999, kdy také jeho příjmy byly na rekordní hodnotě 38 miliard dolarů. Od té doby příjmy a tím i zisky nahrávacích společností v důsledku rozmáhajícího se porušování autorských práv a tvrdohlavé zkostnatělosti odvětví klesaly a klesaly, bez dohledného konce nebo perspektivy, co s tím.

Loňský rok ale konečně dal za pravdu těm, kdo hudebním gigantům již delší dobu radili, aby to, co je zabíjí, začali využívat i ve svůj prospěch. Internet totiž přináší nejen piratství, ale také zcela nové kanály, přes které lze hudbu prodávat. Právě rok 2012 se stal tím, kdy to hudební vydavatelé naplno pochopili, když růst příjmů z digitálního prodeje hudby překonal pokles z tradičních zdrojů příjmů a tržby celkově rostly.

Růst byl sice drobný, o pouhých 0.3 procenta meziročně na 16.5 miliardy dolarů, po více než dekádě beznadějných poklesů jde ale o skvělou zprávu pro vydavatele i tak. Dva hlavní zdroje digitálních příjmů, prodej jednotlivých singlů a alb přes služby jako iTunes, a služby založené na hromadném předplatném, jako Spotify či Rhapsody, ale nadějně a stabilně rostou. Z digitálních kanálů už loni pocházela celá třetina příjmů hudebního průmyslu, a v některých zemích, jako jsou Spojené státy, Indie, Švédsko a Norsko, tvořily již více než polovinu.

Via NYT

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Infografika: Proč příliš času u počítače škodí a jak si pomoci

Technologie, počítače a internet bezpochyby změnily náš svět k lepšímu, když přinesly nové a netušené možnosti snad ve všech oblastech lidské činnosti. Stejně jako u všech ostatních věcí ovšem i zde platí, že všeho moc škodí. Jakými šesti nejzávažnějšími způsoby si ubližujete, pokud u počítače trávíte příliš mnoho času?