Hry hratelné zdarma ovládly i Apple App Store

Apple App Store tradičně býval na rozdíl od trochu opovrhovaného Androidu pro vývojáře místem, kde se placeným aplikacím nebývale dařilo. Zdá se ale, že i zde se trend začíná otáčet k aplikacím, které jsou zdarma a vydělávají jiným způsobem.

Tímto způsobem je nejčastěji kombinace reklam a virtuálního zboží. Virtuálním zbožím přitom nejsou jenom traktory a herní měna, ale také třeba bonusové herní možnosti a úrovně navíc. Ještě v lednu tohoto roku vycházela statistika příjmů stovky nejvýdělečnějších her 61 ku 39 ve prospěch placeného stahování, teď v červnu to už byl poměr opačný, 65 ku 35 ve prospěch neplaceného stahování. Alespoň to vyplývá z informací, které zveřejnilo Flurry, platforma mající v App Store přístup k datům z 90 tisíc aplikací.

Poměr zisků top 100 nejvýdělečnějších aplikací podle toho, zda stažení aplikace je placené nebo zdarma

Protože hry z TOP 100 nejvíce vydělávajících aplikací tvoří okolo tří čtvrtin, dá se bez nadsázky říct, že tento typ aplikací je vůbec nejúspěšnějším obchodním modelem současnosti. Ze statistiky vyplynulo, že platí jen asi od půl procenta do šesti procent hrajících, v závislosti na kvalitě hry a jejím herním mechanismu. Jak se ale ukazuje, u her, které dokáží zaujmout, vydělá i tato malá část uživatelů společnosti více, než ceny v řádu jednotek dolarů za každé stažení aplikace.

Kromě toho, u monetizace prodejem virtuálního zboží se více vyplatí hru udržovat a vylepšovat, třeba formou pravidelného přidávání nového obsahu. U monetizace formou placeného stahování existuje sice možnost vydání dalších pokračování hry, to ale s sebou přináší marketingové náklady navíc ve formě kampaně pro zviditelnění nových dílů.

Via VB

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Snapchat, WeChat, WhatsApp – hity loňského roku a hrozba sociálních sítí

Podle posledních dat agentury Flurry Analytics se aplikace využívají průměrné o 115 procent a navíc - chatovací aplikace poskočily dramaticky o 203 procent. Konkurence na App Store sice zařídila, že šance na finanční úspěch aplikace klesne do roku 2018 na 0,01 procenta. To ale neznamená, že se zastaví příval nových aplikací a růst jejich využívání.
Přečtěte si více

5 fascinujících podob 3D tisku

Konference bez 3D tiskáren jsou beznadějně out a ani databáze tisknutelných vibrátorů už dnes nikoho nepřekvapí. Ale stejně jako třeba architektonická studia tiskla své 3D modely dlouho před tím, než tiskárny věcí ohromily veřejnost a zaplavily ji lacinými prstýnky, jsou i nyní nejrůznější odvětví zase o krok dál - od medicíny, přes kosmonautiku až po stavitelství.