Hlas místo hesla a PINu nás čeká možná dřív, než si myslíte

Platforma pro rozeznávání hlasu Nuance, která mimo jiné pomáhá Applu s jeho asistentem Siri, odhalila svou novou verzi. Cílem není nic menšího, než umožnit uživatelům přihlašovat se svým hlasem. Odpadne tak nutnost pamatovat si nejrůznější PINy a hesla.

“Snažíme se zařídit přirozenější interakce. Všechny ty piny, hesla a bezpečnostní otázky jsou velmi nepřirozené. Nemáme přece mnoho interakcí se svými přáteli a kolegy, kde bychom začínali výslechem. To není normální. Tak se jako lidé nechováme.”

Tak komentuje Brett Beranek, marketingový manažer Nuance, novou platformu své společnosti. Jejím cílem je, aby se hesla a pin kódy staly minulostí. Místo ní by se uživatelé do svých účtů dostali jednoduše tím, že promluví. Přístroj zaznamená jejich hlas, ověří jej v databázi a umožní jim přístup.

Prvním předmětem zájmu se prozatím staly služby péče o zákazníky, jako například telefonní hovory s operátorem nebo bankou. Soukromá bankovní společnost Barcleys Wealth vytváří z hlasu zákazníka během hovoru unikátní stopu. Ve chvíli, kdy stejný člověk zavolá znovu, již jej systém rozpozná.

Použití je ale potenciálně mnohem, mnohem širší, což si Beranek uvědomuje. Podle něj by mohla technologie změnit i chytré telefony, aplikace a webové stránky. Využívat by jí mohly třeba i chytré hodinky. Od těch své modely podle médií v současnosti připravují například Apple či Microsoft.

Via BI

 

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Překladač jazyků a další novinky z Google Glasses

Stanou se brýle od Googlu nástrojem, díky němuž spolu budou moci dva lidé konverzovat, aniž by znali jakýkoliv společný jazyk? Možná. Google právě začíná aktivně spolupracovat vývojáři na ladění svého produktu a jakmile se k jeho hardwaru dostanou, pak teprve začneme objevovat skutečný potenciál celého zařízení.