Google, YouTube a Facebook vedou v žebříčku mobilní návštěvnosti

Google a jeho weby jsou často navštěvovanými doménami i na desktopu, zřejmě ještě lépe si ale vede na mobilech. Jak jinak si vysvětlit, že Google měl v desítce nejnavštěvovanějších mobilních webů podle agentury Experian Hitwise hned pět zářezů a navíc obě první místa?

Možná ještě zásadněji vynikne dominance Googlu tehdy, pokud sečteme podíl jeho webů na celkové mobilní návštěvnosti. Pokud totiž budeme vycházet pouze z deseti nejnavštěvovanějších webů,  dostaneme se na 24,95 procenta, tedy těsně pod čtvrtinu celkové mobilní návštěvnosti. Google navíc má i celou řadu menších služeb, které to do elitní desítky nedotáhly.

Facebook oproti tomu měl za měřený týden (od 17. do 23. února) 2,7 procenta celkové mobilní webové návštěvnosti a celkově se mezi jednotlivými weby umístil na třetím místě. Nejvíce času věnovali uživatelé na mobilech Gmailu, za celý týden na něm v průměru strávili 6 minut a 42 sekund. Druhý byl portál YouTube s 5 minutami a 51 sekundami.

1. Google – 17,3 procenta
2. YouTube – 4,6 procenta
3. Facebook – 2,7 procenta
4. Gmail – 1,5 procenta
5. Wikipedia – 1,2 procenta
6. Google News – 1 procento
7. Amazon – 0,8 procenta
8. Twitter – 0,6 procenta
9. Google Maps – 0,55 procenta
10. Yahoo! Answers – 0,49 procenta

Analýza se ovšem věnuje pouze návštěvám mobilních webů. Přitom mnoho služeb jsou uživatelé zvyklí využívat hlavně prostřednictvím aplikací, v žebříčku se to s jistotou týká například Facebooku a Twitteru. Celkové výsledky, pokud by byla měřena souhrnná mobilní aktivita včetně aplikací, by tak Googlu zase tolik nenahrávaly.