Google vydělává na reklamě víc než celý americký tisk

Jediná americká společnost stará teprve 14 let vydělává v současnosti na reklamě víc peněz, než kolik ve stejné zemi vydělá celé odvětví novin a časopisů se stoletou tradicí. Google tuto hranici v letošním pololetí překonal vůbec poprvé a poskytl tak světu výmluvnou výpověď o tom, kam se přelévají peníze inzerentů.

Zatímco Google za prvních šest měsíců letošního roku dosáhl na reklamní příjmy 20,8 miliardy dolarů, americká tištěná média si přišla pouze na 19,2 miliardy. Srovnání globálních příjmů Googlu pouze s americkým tiskem sice zjevně jde hodně naproti zamýšlenému efektu, nic to ale nemění na tom, že pohled na vývoj v čase od roku 2004 mluví velice jasně a pro noviny a časopisy to neznamená nic dobrého.

Data pocházejí od společnosti Statista, která ostatně nedostatky svého srovnání na webu sama přiznává s tím, že hlavním cílem bylo ukázat dlouhodobý trend (v příjmech novin a časopisů navíc nejsou započítány zisky z digitálních aktivit).

 

Total
0
Shares
Další články