Google v létě zvýšil zisk na tři miliardy dolarů

Twitter jde na burzu, ale bez zisku, Facebook se z burzy vzpamatoval až teď a Yahoo se teprve rozkoukává v novém. Internetovému byznysu pořád vládne Google, a to dost nekompromisně.

Mobily a zbytek světa. Google těží hlavně z nových zdrojů příjmů. Tržby internetového vyhledávače poskočily v létě o  o 12 procent a počítadlo se zastavilo těsně pod hranicí patnácti miliard dolarů. Zisk vyskočil o šestatřicet procent.

Google dokázal zareagovat na přesun uživatelů k mobilním technologiím, kde je zatím levnější reklama. Ceny inzerce tak neustále klesají už druhý rok.

“Klíčové ale je, že pokles příjmů je více než kompenzován růstem objemu reklamy,” komentuje situaci analytik Ronald Josey z JMP Securities. Na druhou stranu ale důraz na objem reklamy se podepsal na nižší marži. 56,9 procenta je ale marže, za kterou by se nemusel stydět ani leckterý operátor.

Larry Page tvrdí, že to je výsledek jeho šéfování v Googlu. “Mým úkolem bylo dokázat, že si pořád držíme nadšení a duši start-upu. Pracoval jsem velmi tvrdě na zvýšení rychlosti a přesnosti,” vysvětlil Page.

Jeho firma dnes už aspiruje na získání třetinového podílu na celosvětovém trhu online-reklamy. Google si totiž s Facebookem postupně rozebírají reklamní dědictví Yahoo.

via NBC

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Dobrovolné videoreklamy si vedou lépe než ty vnucené

Určitě to znáte také. Pustíte si video na internetu, ale než vám jej stránka zobrazí, musíte až několik desítek vteřin vydržet předchozí reklamu. Podle dat od Jun Group si ale alternativa v podobě dobrovolně zobrazované videoreklamy vede o poznání lépe než dnes široce rozšířená forma takzvaných pre-roll reklam.