Google spustil AdSense pro mobilní weby

V praxi jde v první řadě o smartphony, jichž se tahle novinka dotkne – iPhone, Palm Pre a Android. U Google to tedy podle všeho vypadá na specializaci na luxusnější typy telefonů, v nichž vidí budoucnost. To se dá konečně dovodit i z toho, že v boji o WAPové reklamní sítě pro levnější telefony neprojevila firma nijak závratnou aktivitu a oblasti kraluje Admob a několik dalších projektů. Výhoda mobilních stránek pro smartphony spočívá v tom, že jsou dostatečně komplexní, aby přes ně mohl uživatel třeba provést nákup stejně jako by to udělal z PC, či spustit mobilní aplikaci, což Googlu může zpětně přinést větší vliv na poli jejich vývoje, který má aktuálně pod taktovkou Apple.

Na velikosti záleží

Hlavní změnou je velikost reklam, které dokáže nový AdSense na mobilu zobrazit. Zatímco dříve byly často reklamy pro telefon příliš malé a na dipleji nečitelné, s novou verzí by tyto problémy měly odpadnout. K dispozici budou kromě tradičních velikostí reklam i další formáty. Navíc, pokud majitel webu nebude chtít svoji stránku modifikovat a nechá na ní původní reklamy, AdSense podle typu telefonu, přes který se uživatel připojuje, dokáže sám zvolit, jaká velikost reklamy je optimální.

Firmám inzerujícím přes Google jsou samozřejmě nadále k dispozici i další dva způsoby, jak se dostat k uživatelům iPhonů: reklamní plochy na stránkách s výsledky hledání a některé aplikace. Jinak je zajímavá statistika, podle které uživatel smartphonu 50x pravděpodobněji využije Googlovské vyhledávání, než je tomu u uživatele WAPu.

Odkaz na Google blog.

A zpráva pro současné uživatele AdSense.