Google spouští real-time vyhledávání

V rámci neustálého proudu inovací Googlu se zásadní proměny brzy dočká i stránka zobrazující výsledky hledání, která je spolu s homepage páteří vyhledávače. V horní části přibude nové okno věnované aktuálnímu dění vztahujícímu se k vyhledávané frázi. Hlavním kritériem je přitom aktuálnost, takže výsledky budou řazeny podle času vydání, podobně jako v aplikaci Google Reader přístupné z Gmailu.

Už žádná omezení

To však není jediný důvod, proč tvůrci nový systém označují jako „real-time“. Zdrojem informací mají totiž být z velké části netradiční kanály, kam díky spolupráci s firmami jako MySpace, Twitter nebo Facebook patří i zmínky z blogů, tweety či zprávy publikované na sociálních sítích . To má zajistit nabídku plastických a pestrých odkazů, které by uživatele původně ani nenapadlo vyhledávat. Jednoduchou ilustraci celého procesu přináší videonávod z dílny Googlu.

 

Obrázek za tisíc slov

Změny se mají projevit v praxi během několika dnů a svých inovací se dočkají i mobilní telefony. Tou nejzajímavější je pravděpodobně vizuální vyhledávání, které umožňuje místo slov použít k hledání informací o objektech jejich obrázek. Google bude také využívat informace o poloze telefonu k zobrazování „užitečných“ nabídek, například o tom, co všechno se nachází v okolí.

Via GB