Google se rozhodl vysvětlit tajemství reklamy „lidu“

Online reklama je dnes samozřejmostí a nutností prakticky pro každého, kdo se na internetu snaží rozjet jakékoli podnikání. A to jak coby inzerent, tak jako majitel reklamní plochy k pronájmu. Protože je však web otevřenou platformou skutečně pro každého, znalosti velké části lidí, kteří jeho možnosti využívají, obvykle spadají spíš do jiných oblastí než je zrovna reklama nebo marketing. Aby však ani jejich reklamní a finanční potenciál nezůstal nevyužit, chce je Google nalákat na svoje služby v oblasti vyhledávací reklamy tím, že všechno hezky polopaticky vysvětlí.

Reklamní logika krok po kroku

Kampaň je určena pro všechny, koho od využívání propracovanějších nástrojů odrazuje žargon reklamního byznysu hýřící výrazy jako SEM, CPM, PPC nebo SEO. Výsledkem pak má být reklama užitečnější pro své majitele, efektivnější přístup firem k ní a samozřejmě více zákazníků pro Google, kteří se odhodlají reklamou zabývat víc do hloubky a kromě jeho prostoru využijí i nástroje typu Google Analytics. Jak přesně to vypadá si můžete podívat na následujícím videu – a kdo ví, třeba se i sami něco přiučíte.

Jednoduše neznamená primitivně

Google přitom neusiluje jen o zprostředkování povrchních informací, ale jeho cílem je do hloubky přiblížit principy zákaznického chování, používané reklamní postupy nebo způsoby měření výsledků, například postojové konverze. Tak, aby se pak cíloví uživatelé mohli skutečně odpovědně pohybovat v reklamním prostředí. Hlavním rozdílem je tak právě srozumitelná forma, díky které by měl opadnout zbytečný strach z nepochopení a přílišné složitosti. Stejně jako v jiných oborech i v reklamě totiž často platí, že když se odstraní všechen ten terminologický balast, je to vlastně docela jednoduché.

Via TNW