Google se domluvil s Evropskou unií, zobrazí víc odkazů na konkurenci

Po více než třech letech je konečně hotovo a Google si může oddechnout. Pokuta od Evropské komise mu už nejspíš nehrozí, podařilo se totiž dosáhnout dohody.

Evropská komise vyšetřovala Google kvůli jeho monopolu ve vyhledávání od konce roku 2010. Vinila společnost ze zneužívání dominantního postavení v několika oblastech, včetně vertikálního vyhledávání, kde měl potlačovat konkurenci. Dalšími prohřešky bylo využívání obsahu cizích specializovaných služeb bez jejich souhlasu a nedostatečná kompatibilita reklamních kampaní ve vyhledávání s dalšími vyhledávači.

Joaquín Almunia, evropský komisař pro ochranu hospodářské soutěže, je s posledním návrhem Googlu spokojený. Komise odmítla několik předchozích návrhů, nyní se ale rozhodla společnosti kývnout. Dohoda, v jejímž rámci Google umístí do svých vertikálních služeb nejméně tři placené odkazy na konkurenci (v rámci aukce za ně konkurenti zaplatí nejméně 3 eurocenty za odkaz), se ale nelíbí stěžovatelům. Ti podle svých vyjádření již podali či ještě podají proti dohodě námitky.

Na to Almunia reagoval velmi prostě vyjádřením v tom směru, že jeho cílem je chránit konkurenci pro spotřebitele, ne pro ostatní podnikatelské subjekty na trhu. K možnosti, že by námitky mohly na dohodě něco změnit, dodal: “Nevidím žádný důvod, proč bych ještě měl své rozhodnutí měnit.”

Dohoda prozatím není právně závazná, tou se stane až během příštích měsíců. Vše ale nasvědčuje tomu, že pokud Google dohornuté podmínky sám neporuší, pokutě od komise se vyhne. Dopadne tak podstatně lépe, než Microsoft, jeden ze stěžovatelů proti němu v právě skončeném vyšetřování. Ten kvůli zneužívání monopolu v oblasti prohlížečů zaplatil komisi v rámci několika pokut v posledních letech celkem přes 2 miliardy eur.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Ve sklepě s Jiřím Svobodou a Petrem Nešpůrkem z GroupM. Samozřejmě o H1

Ano, už zase. Dnes již stohlavá agentura H1.cz změnila majitele a v jinak líném létě jde bezpochyby o jednu z nejzajímavějších zpráv. I proto jsme se jí rozhodli blíže věnovat v našem sklepě, kde Jakub Svoboda postupně vyzpovídal šéfa GroupM pro Českou republiku Jiřího Svobodu a Petra Nešpůrka z MEC Interaction - oba pánové k téhle novince mají co říct.