Google radí, jak nejlépe optimalizovat mobilní web

V duchu nových doporučení a rad Google říká, že je možné pracovat se třemi základními konfiguracemi, při nichž takzvaní googleboti (roboti na procházení webu označovaní jako „prohledávače“ nebo „pavouci“) rozpoznají mobilní web od jiných. Ze všech možností značně doporučuje právě responzivní webdesing.

Podle této filozofie má každá stránka jednu unikátní URL adresu a identický HTML kód. Web pak jen na základě CSS3 stylování a vlastnosti Media Queries rozpozná, o jaký přístroj se jedná. Díky tomu se zobrazení obsahu na stránce přizpůsobí rozměrům. Při druhém způsobu jsou stránky dynamické a mají unikátní URL s odlišným HTML a CSS kódem v závislosti na tom, zdali uživatel využívá mobilní anebo stolní zařízení. Třetím řešením jsou stránky, které mají samostatnou verzi pro mobily.

Proč právě responzivní webdesign podporuje SEO?

Responzivní webdesign je takový způsob stylování dokumentu HTML, při němž jsou stránky optimalizovány pro různé druhy zařízení počínaje mobily přes netbooky, notebooky až po tablety a další zařízení. Rozpoznání přístroje a přizpůsobení stránky obsahu je možné díky vlastnosti Media Queries, která je nativní součástí CSS3.

Pokud je to možné, je vhodné použít responzivní webdesign. Pomocí CSS3 člověk mění způsob zobrazení stránky. Protože je zde jen jedna URL a jeden HTML kód, má googlebot jednodušší práci s rozpoznáním obsahu. Díky tomu snadněji přiřadí ostatní SEO faktory stránky algoritmu ke stránce, jež je indexována, tím ji zařadí do vyhledávacích výsledků. To má výrazný vliv na vyhledatelnost webu ve fulltextu a tím samozřejmě na SEO. Konečně to tedy Google potvrzuje.

Stále platí, že správný výběr technického řešení je jen součástí komplexního problému, jak optimalizovat mobilní web. Pro Google je klíčové, aby uměl dobře a přesně porozumět obsahu na stránce. Samotný obsah je tedy kriticky důležitý z hlediska SEO. I přes tato doporučení, jak by měli vývojáři uzpůsobit komunikaci s pavouky, směřuje vše ke starému a primárnímu pravidlu a to, že co je dobré pro návštěvníka, to je dobré pro samotný Google.

 

Autorem zprávy je Martin Vinš, manažer konzultantů společnosti Effectix.