Google pustí do AdSense i některé další reklamní sítě

Napsal jim to ve včerejším emailu Google. Momentálně služba funguje tak, že inzerent platí za určitá klíčová slova, která jsou většinou přiřazována ke stránkám podle obsahu, a reklamy s odpovídajícími klíčovými slovy a nejvyšší nabídkou od inzerenta se na stránce posléze zobrazují. Novinkou má být, že pokud bude vyšší nabídka od inzerenta z jiné reklamní sítě než AdWord, bude se na stránce zobrazovat jeho reklama.

Všechny platby budou i nadále probíhat přes AdSense, a i formát nově dostupných reklam bude stejný jako původní reklamy přes AdWord. Aby měl provozovatel větší kontrolu nad tím, jaké reklamy se budou na jeho webu zobrazovat, bude mít přes svůj AdSense účet možnost některé nebo i všechny ostatní reklamní sítě (kromě Googlu samotného) zablokovat. Dá se předpokládat, že Google takové rozhodnutí uživatele jen uvítá.

 

Komu Google udělí certifikát?

Další zajímavostí je, že některé sítě, které mají k dispozici aplikace na přesnější přiřazení reklam podle obsahu webu, nebudou přes AdSense pravděpodobně dostupné. Důvodem má být to, že nesplňují pravidla Googlu pro ochranu soukromí a osobních údajů. Dalšími kritérii bude kvalita prodávaných reklam nebo rychlost načítání dat. Nicméně přesné důvody pro neudělení certifikátu veřejně definovány nejsou, a tak bude mít Google v tomhle ohledu volnou ruku.

Nové reklamní sitě budou přibývat postupně, jak bude Google posuzovat jejich kompatibilitu se systémem AdSense, případně dalšími vnitřními kritérii, a postupně jim vydávat certifikáty. Jejich zavedení se tedy projeví až v delším časovém horizontu.