Google prý koupil Groupon. Za 2,5 miliardy dolarů

S informacemi o prodeji přišel portál Vator.tv, který se (jak jinak) odvolává na spolehlivý avšak nejmenovaný zdroj uvnitř společnosti. Zprávy se okamžitě chytly velké americké blogy jako TechCrunch, Business Insider nebo TheNextWeb a nyní se ji snaží potvrdit a získat další informace. Uzavření dohody mezi oběma společnostmi každopádně přesně zapadá do aktivit Grouponu v posledních měsících, které jsme podrobně popsali už minulý týden v přehledném článku.

Server TechCrunch zároveň narazil na zajímavou konverzaci na Twitteru mezi šéfem Grouponu Andrew Masonem a šéfem akvizic Googlu Neerajem Arorou. Ta je shodou okolností datována asi dva měsíce zpátky, tedy do doby, kdy zkrachovala jednání mezi Grouponem a Yahoo o obchodu za tři až čtyři miliardy dolarů. Od té doby byla zmiňována celá řada potenciálních scénářů a kupců, od eBay a Amazonu až po Microsoft, většina analytiků se nicméně shoduje, že právě prodej Googlu dává pro oba zúčastněné největší smysl.

Tweety mohou (ale také nemusí) znamenat, že právě nabídka Googlu byla důvodem k ukončení jednání s Yahoo, nebo že přišla ihned poté. Pak je ale třeba zodpovědět otázku, proč Groupon přistoupil na prodej za „pouhé“ 2,5 miliardy dolarů.

S ohledem na časový posun se zřejmě nedočkáme oficiálních stanovisek obou společností dříve než za několik hodin. O každém posunu vás nicméně budeme ihned informovat.

UPDATE 1Business Insider zprávy o prodeji Grouponu nepotvrdil. S odkazem na nejmenovaný zdroj obeznámený se situací píše, že ke skutečnému uzavření obchodu stále zbývá ještě několik týdnů. Zároveň uvádí, že pokud k němu dojde, výsledná cena bude výrazně vyšší než 2,5 miliardy dolarů. To by více odpovídalo i předchozím odhadům analytiků.

UPDATE 2 – S vlastními informacemi od „dobře informovaného zdroje“ přišly také New York Times. Podle deníku sice ještě obchod uzavřen nebyl, jednání mezi oběma stranami nicméně vrcholí. Prodejní cena se však prý nakonec bude pohybovat v astronomickém rozmezí 5 až 6 miliard dolarů.