Google Places: Chce se Google stát adresářem lokálních obchodníků?

Když v září 2009 Google spouštěl službu Place Pages pro Google Maps, jejímž cílem není nic menšího, než vytvořit stránku s informacemi o každém významném místě a objektu na světě, umožnil lokálním obchodníkům si vytvořit a spravovat v rámci systému svoji vlastní stránku. Systém, přes který se obchodníci registrovali, se jmenoval Local Bussiness Center, a do dnešního dne jej využilo kolem čtyř milionů podnikatelů. Svým uživatelům nabízel možnost uvést informace o produktech, otevírací dobu, uvádět slevové akce a publikovat fotky a videa.

 

Google Places budou lepší!

Při změně názvu je samozřejmě potřeba změnit i službu, nebo alespoň vylepšit, a toho se Google poctivě přidržel. Nově bude pro služby s možností dojezdu pokrývající určitou oblast možno vyznačit tuto oblast, pro služby bez stálé provozovny zase skrýt adresu. Pro obchodníky s provozovnou bude možnost nechat si nafotit interiér, prozatím ovšem jen pro šťastlivce v USA, Austrálii a Japonsku.

Další nové služby se bohužel týkají výhradně podnikatelů ve Spojených státech. Ti mají nově možnost pořídit si QR kód do okna výlohy. Ten je při sejmutí smartphonem automaticky zobrazí odkaz na jejich Google Place stránku. Další možností, zatím ale jen v několika málo městech, jejichž počet se bude průběžně rozšiřovat, je otagovat svoji stránku pro lokální vyhledávání, čímž se zlepšuje její umístění mezi výsledky. Služba stojí 25 dolarů za měsíc, takže ji Google bude zcela jistě chtít co nejrychleji rozšířit do co největšího počtu míst. Snad se někdy dočkáme i v Praze a dalších velkých českých městech.

Poslední vychytávkou je Google Dashboard, kde bude majitel stránky moci sledovat, kolik lidí a přes jaká vyhledávácí hesla se k němu na stránku dostává. To mu může do budoucna pomoci jako indicie například pro rozšiřování služeb. A zapomenout nelze ani na funkci v Place Pages, která již několik měsíců funguje, která svým majitelům umožňuje sdílet stream informací o novinkách.

Služeb bude ještě více..

„Každé páté vyhledávání v Googlu je nějakým způsobem spjaté s polohou, a proto chceme mít jistotu, že obchodníci budou mít možnost být vidět a ukázat ze sebe to nejlepší. S radostí dnes ohlašujeme Google Places, které jsou počátkem našich snah o zkvalitnění námi poskytovaných služeb na lokální úrovni.“ uzavírá Google.

Co ale Google Places chybí, je sociální prvek, možnost propojení ke streamům informací ze sociálních sítí a dalších komunikačních kanálů, jak správně uvádí Erik Schonefeld na serveru Techcrunch. Přestože se možná časem dočkáme propojení na Google Buzz, je nepravděpodobné, a svým způsobem je to opravdu škoda, že by Google Places kdy byly napojeny na nejvýkonější kanály v oboru, kterými jsou Facebook a  Twitter.

Původní oznámení Googlu si můžete přečíst zde.