Google optimalizuje své služby pro iPad

Diskuze ohledně iPadu a jeho úspěšnosti či neúspěšnosti asi nikomu nemusíme představovat. Přestože je mezi lidmi mnoho skeptiků, podle posledních dat od společnosti ORC by se jenom do konce roku mělo iPadů prodat nejméně 7 milionů (skeptičtější odhady obvykle mluví o pěti milionech). Ať už tak, nebo tak, jedná se o poměrně širokou skupinu zákazníků, kteří budou chtít využívat ty samé služby, na které jsou zvyklí ze svých telefonů a osobních počítačů, a to v co nejlepší kvalitě.

To samozřejmě došlo i velkým společnostem, a tak se není co divit, že služby pro tablet optimalizují, aby uživatelům poskytly co nejvyšší komfort. Google k problematice přistoupil věru zodpovědně. Všechny své služby podrobil pečlivé analýze, na jejímž základě rozhodl, u kterých je lepší využít verzí pro mobilní a chytré telefony (samozřejmě náležitě upravených), a u kterých bude naopak lepší zůstat u verzí pro desktopové počítače (také upravených).

 

Gmail, YouTube, Google Maps

Pro Gmail připravil Google tabletistům speciální uživatelské rozhraní, vyvinuté na základě aplikace pro iPhone z minulého roku. Prozatím se jedná o experimentální verzi, která se podle zpětné vazby uživatelů dočká celé řady změn.

Tři další služby jsou v iPadu přímo zabudované. Jedná se o Google hledání, které má toolbar v Safari, defaultním prohlížeči iPadů, Google Maps, které jsou dostupné přes zabudovanou aplikaci, a YouTube, jehož aplikace podporuje přehrávání HD videa i přidávání komentářů.

A komu by to nestačilo, může si stáhnout z App Store aplikaci Google Voice Search umožňující vyhledávání hlasem, také náležitě předělanou pro potřeby iPadu.

 

V Čechách v létě

Zatímco v Americe již se iPad vesele prodává, u nás se ho prý nedočkáme dřív než v létě. V sousedním Německu bude přitom k dispozici již během dubna.

V Americe je cena 500-700 dolarů podle technických parametrů tabletu, o kolik se bude lišit až produkt dorazí do ČR lze pouze spekulovat. Určitě ale nebude levnější.