Google nenápadně redesignoval stránky s výsledky vyhledávání

Stránka výsledků vyhledávače Google je jistě jednou z nejdůležitějších destinací internetu. Je totiž přesně tou, kterou navštívíte skoro pokaždé, pokud na webu něco hledáte. Nyní se zdá, že Google přichází s její novou, mírně pozměněnou podobou.

Podle informací Search Engine Watch je nová stránka výsledků aktivní především pro uživatele v Evropě, v USA ji zatím lidé mají vcelku výjimečně. Zásadní změny jsou dvě:

  • odkazy již nejsou podtržené, namísto toho jsou jiným a zároveň větším fontem; výsledkem je, že některé delší popisky stránek (title tags) se již na stránku výsledků nevejdou celé a může být nutné je upravit
  • reklamy již nemají barevně odlišené pozadí; místo toho jsou odlišeny výraznou žlutou ikonou „Ad“ v druhém řádku reklamního sdělení; blok reklam je nyní od organických výsledků oddělen linkou přes celou šířku stránky

Srovnat obě dvě podoby stránky výsledků můžete na následujících obrázcích. První z nich obsahuje obě podoby srovnané vedle sebe, druhý obrázek ukazuje pouze nový design, a na třetím obrázku je pro srovnání starý design na stejný vyhledávací dotaz.

google serp new

new serp

old serp