Google Mapy v praxi: Dny Marianne a Prague International Marathon

Dny Marianne

Dny Marianne jsou největší slevovou akcí v roce, kdy se 2200 obchodů z ČR a 200 ze Slovenska zapojí do akce časopisu Marianne a nabízí své zboží pro čtenářky se slevami. Akce však trvá pouze jeden víkend, a je proto třeba nákupy dobře naplánovat. Aplikace na speciální micropage pro Dny Marianne naplánuje uživatelům zastávky v libovolném množství obchodů, které se vybírají podle města a prodávané značky. Mezi těmito obchody potom automaticky spočítá optimální trasu, kterou si může uživatel snadno vytisknout a vyrazit na nákupy. Kromě vzdálenosti mezi jednotlivými obchody přitom aplikace bere v potaz samozřejmě také jejich otevírací dobu, vzdálenost od výchozí pozice, velikost obchodního centra a mnoho dalšího.

dny marianne

Samotná mapová aplikace zaznamenala před a během Dnů Marianne celkem 17 623 unikátních návštěv (podle Google Analytics). Mnohem zajímavější je ale druhé číslo – průměrná doba strávená nad aplikací byla více než 3 minuty. To znamená, že návštěvnice nejen mapu prohlédly, ale reálně si s její pomocí také nákupy plánovaly.

Prague International Marathon

Další využití Google Map nabízí online vysílání Pražského maratonu. Nejde o televizní přenos, ale o projekci závodů založenou na reálných datech na mapu. Momentálně jsou k dispozici záznamy čtyř závodů a další budou postupně přibývat. Uživatel aplikace si může vybrat, kterou skupinu závodníků chce na mapu promítnout, vybere rychlost přehrávání (přece jenom sledovat záznam několik hodin by asi na mapě nebylo úplně zábavné) a po spuštění už se před ním prohánějí borci vizualizovaní jednoduchými ikonkami. Velkou přidanou hodnotou této aplikace je možnost sledovat konkrétní závodníky. Pokud jste maraton běželi, můžete se snadno porovnat se svými kamarády, nebo třeba s pěti nejlepšími závodnicemi v kategorii 65-69 let, atd.. Možností nastavení je nepřeberně.

prague international marathon

Přímo během maratonu je k dispozici i přímý přenos. Rovnou v průběhu závodu tak uživatel může sledovat běžce na trati jen s minimálním zpožděním.

Například přímý přenos z květnového Volkswagen Maratonu 2009 sledovalo dohromady 3319 lidí. Jasným důkazem toho, že závod přes web opravdu v reálném čase sledovali, je průměrná doba, kterou nad otevřenou stránkou strávili – bylo to více než hodinu a půl.

Obě aplikace vytvořila společnost Inmite, která poskytla podklady k tomuto článku.