Google kupuje AdMob za 750 mil. USD

Pro Google jde o třetí největší akvizici a přichází ve chvíli, kdy se platforma Google Android začíná na mobilním trhu stále více rozpínat. AdMob může Googlu posloužit jako prostředek k rychlejšímu startu na trhu s mobilní reklamou, kde zatím Google poskytuje pouze tradiční textovou reklamu. Nyní k tomu Google přidá i displej reklamu, kterou se již pokusil uvést na trh loni v červnu s mobilní verzí AdSense – tento pokus však nevyšel tak, jak Google předpokládal. AdMob naproti tomu jako první zachytil vlnu reklamy vloženou přímo do mobilních aplikací, které se stávají stále důležitější složkou mobilního trhu.

Google chválí AdMob do nebes

Vedoucí pracovníci Googlu neskrývají obdiv, který k AdMob, firmě o 140 zaměstnancích, chovají. Vic Gundotra, VP of engineering, se výjadřil, že v týmu AdMob získal Google „neskutečný tým vývojářů“. CEO Google Eric Schmidt nedávno řekl, že jeho společnost plánuje zhruba jednu akvizici měsíčně, většinou by ale mělo jít o malé nákupy, velké akvizice jsou pak v plánu jednou za 1-2 roky. AdMob patří samozřejmě mezi velké akvizice – vedle něj zaplatil Google více už jen za YouTube a DoubleClick.

Google se poměrně zajímavě vymezuje vůči možným námitkám na rostoucí sílu v oblasti poskytování reklamy – zmiňuje odhady za rok 2009, které říkají, že v USA se na online reklamě utratí 24 miliard USD, za TV reklamu 51 miliard USD a za novinovou reklamu 38 miliard USD, zatímco mobilní reklama má objem pouze 416 miliónů USD. Zajímavý komentář od někoho, kdo právě za technologii mobilní reklamy utratil čtvrt miliardy dolarů…

Více informací naleznete na stránkách, které Google vytvořil speciálně k příležitosti akvizice AdMob, podívejte se také na graf SA Insider, který jasně dokumentuje růst AdMob.

AdMob

Via Yahoo Finance, Google, BusinessWeek, SA Insider