Google koupil Jambool, poskytovatele platebních služeb pro sociální hry

Odvážná cesta Googlu do pole sociálních her pokračuje. Po sérii investic a akvizicí přichází další dílek do skládanky v podobě nákupu multiplatební platformy Jambool, která musela kvůli propagaci Facebook Credits odejít z největší sociální sítě.

Ještě tomu není ani měsíc, kdy byly potvrzeny první zprávy o tom, že Google má v plánu vstoupit na pole her. Nejprve šlo o dvousetmilionovou investici do Zyngy, tím ale příběh pouze začal. Následoval nákup společnosti Slide, která se také zabývá tvorbou sociálních her, a nyní společnosti Jambool. Ta se specializuje na monetizaci her pomocí poskytování platebních mechanismů.

Pro Jambool se akvizice jeví jako velmi dobré řešení problémů, které má v poslední době na Facebooku. Přesněji od té doby, co Zuckerberg a jeho lidé prosazují Facebook Credits jako jedinou měnu na celé platformě. Již pět z největších developerů souhlasilo s Credity jako jedinou možností placení, Zynga je u všech svých her pak má jako možnost alternativní. Tím samozřejmě Jambool přichází o obchody.

Naopak Googlu se Jambool a jeho technologie i zkušenosti budou hodit při vytváření Google Games a také alternativní sociální sítě k Facebooku, o které se již nějakou dobu mluví.

Via ISG

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Křišťálová Lupa vyhlásila vítěze: Ticketon, GoodData, Ondřej Fryc i Vladimír Franz

Každoroční internetová anketa Křišťálová Lupa zná své letošní vítěze. Na počet a sílu získaných ocenění ve čtrnácti kategoriích, z nichž polovinu vybírala porota a polovinu veřejnost, byl nejúspěšnější Mall.cz, po dvou cenách si odnesly ještě společnosti MAFRA a Seznam. Zvláštní cenu získal server zakomunistu.cz.